Muzej za umjetnost i obrt predstavio novi vizualni identitet

Jedan od najvećih i najstarijih hrvatskih muzeja, Muzej za umjetnost i obrt (MUO), uz svoju je 140. obljetnicu osnutka promijenio vizualni identitet kojim i simbolički kreće u novo poglavlje djelovanja.

- Novim vizualnim identitetom željeli smo osuvremeniti komunikaciju i poziciju muzeja, približiti ga novim generacijama, milenijalcima, jer to je budućnost, rekao je ravnatelj Muzeja Miroslav Gašparović.

Stoga je pokrenut niz aktivnosti s ciljem osuvremenjivanja postava, koristeći nove IT tehnologije i interpretacije muzejskih sadržaja kao dijaloga inspirativne prošlosti i dinamične sadašnjosti, s promjenama za izazove u budućnosti.

- To je samo prvi korak k ostvarenju naših ciljeva i ispunjenju potencijala koji muzej ima, istaknuo je Gašparović, najavivši i novosti u stalnom postavu, promjene koje su više konceptualne, nego prostorne.

- Cijelu ovu i sljedeću godinu želimo promovirati naše zbirke, stalnu izložbu koja je najveća i najbolja izložba koju Hrvatska ima no, sudeći prema broju posjetitelja čini se da pada u zaborav, za razliku od posjeta povremenim izložbama, napomenuo je Gašparović. Kaže da se povećava broj inozemnih posjetitelja, no problem je što ne dolaze škole, niti se muzeji koriste u sustavu edukacije.

- To ne možemo mijenjati, ali možemo dinamizirati stalni postav koji je vrijedan i važan za naš identitet, dodao je.

Muzej je za novi vizualni identitet angažirao dizajnerski studio Šesnić & Turković, koji će raditi i na intervencijama u stalnom postavu, gdje će se, među ostallim, organizirati i tzv. instagram točke, mjesta privlačna za fotografiranja.

- Mi u svom radu uvijek kulturu probamo napraviti pitkijom masama, a tako je i s Muzejem, oni ne žele imati elitističku komunikaciju, nego da im dolaze ljudi  koji imaju interes pogledati njihov sadržaj", rekao je Goran Turković.

-
Čast nam je da smo u društvu Ivana Picelja i Borisa Ljubičića kao treći dizajneri njihovog vizualnog identiteta. Logotip je dizajniran po istim uzusima koji su vrijedili prije 60 godina, a vrijede i danas, pa se nadamo da će i naš logo živjeti bar 25 godina, kao prethodna dva, dodao je.

Muzej će od sada biti prepoznatljiv po crno-bijeloj platformi na kojoj će se moći istaknuti bogat i raznolik sadržaj koji muzej nudi, a zanimljivo je da je kao korporativna tipografija odabran Brenner nagrađivanog hrvatskog tipografa i profesora Nikole Đureka, rekao je Marko Šesnić. Osobito je zadovoljan suradnjom s ekipom iz Muzeja za umjetnost i obrt koja je, "vrlo dobro upznata sa svjetskim standardima i znaju prepoznati dobre primjere".

Studio Šesnić & Turković osmislio je i novi krovni slogan Muzeja, "See Art Where Others Dont", odnosno "Vidi umjetnost gdje drugi ne vide", čije će se inačice koristiti kao temelj za druge poruke.



Muzej će 140. godišnjicu obilježiti i brojnim izložbama, novi postavima u Zbirci dizajna i Zbirkama fotografije i fotografske opreme, izmijenjenim postavima u zbirkama satova, bjelokosti, stakla, metala i keramike, izložbu donacije visoke mode cijenjenog baletana hrvatskih korijena Yelka Yureshe, izdavanje prve monografije o povijesti Muzeja te međunarodni simpozij na temu uloge stalnih postava muzeja u suvremenom svijetu.