Mađarska publika nagradila operu Ero s onoga svijeta i balet Smrt u Veneciji

U Budimpešti su ulice široke, a zgrade prilično velike. Zgrada Erkel kazališta desetljećima je bila najveća javna zgrada u Budimpešti, a zgrada mađarskog parlamenta bila je najveća zgrada parlamenta na svijetu, danas drži ponosno treće mjesto.

Dugotrajnim ovacijama nagradila je mađarska publika i operu Ero s onoga svijeta i balet Smrt u Veneciji.

- Dva pomalo različita estetska doživljaja koja zapravo govore o punini onoga što hrvatsko narodno kazalište trenutno radi i što ga trenutno zanima, kazala je intendantica HNK Zagreb Dubravka Vrgoč.

Szilveszter Ókovacs intendant Mađarske državne opere,  naglašava da su nam korijeni zajednički i dio smo europske kulture, dodavši -  imate odlične pjevače i puni ste strasti, što smo i vidjeli. 

Mladen Andrlić, ambasador RH u Mađarskoj oduševljen je predstavama, rekavši  da ove dvije predstave su doista podigle ovo mjesto i ulogu hrvatske u mađarskoj svakodnevici.
Kazalište Erkel trenutačno je najvažnija operna scena u Budimpešti jer se zgrada mađarske Državne opere temeljito preuređuje. A ovo je tek sedmo gostovanje HNK u gradu koji nam je i geografski i povijesno blizak. Pozornica je široka čak 14 metara, a visoka osam i pol. I gledalište je impozantno - ima 1900 sjedala i pravo je mjesto za našu najizvođeniju operu.

Leonard Jakovina, ravnatelj baleta HNK Zagreb kazao je da na ovaj način mi otvaramo taj kulturni program i pozicioniramo središnju nacionalnu kuću kao što je HNK Zagreb na mapu svijeta.

- Ero je moja najdraža hrvatska opera, glazba je predivna i svaki put se iznova oduševim,  istaknuo je Stjepan Franetović Prvak opere HNK Zagreb, dodavši  da je Ero zaista gdje god se odigravao požnjeo je veoma veliki uspjeh, u Mađarskoj je također bilo prekrasno.

- Upravo ljepota Ere je u tom suživotu glazbe, Gotovčeve glazbe i Begovićevog libreta koji je zaista jedan, po meni, od najboljih libreta uopće u opernoj literaturi, nastavila je Tamara Franetović Felbinger, Prvakinja opere u HNK Zagreb.

Zahvaljujući titlovima na engleskom i mađarskom jeziku, publika je mogla pratiti i Begovićev libreto, što im je sigurno približilo nepoznatu operu. Titlovi nisu bili potrebni za balet Smrt u Veneciji, koji nakon Budimpešte nastavlja svoj put europskim pozornicama.

Iva Vitić Gameiro Prvakinja baleta HNK Zagreb ističe da ekipa ide u Portugal i Rusiju. 

- Veliko je zadovoljstvo vidjeti različita mišljenja publike, da se publici sviđa i da smo prihvaćeni i u drugim kazalištima, a ne samo u našem, kazala je.

Uz opasku da bi ovakvih gostovanja trebalo biti mnogo više,  oduševljenje nije krio ni kazališni kritičar Denis Derk. Naglasio je da je ta kombinacija tradicije i kombinacija jednog suvremenog djela koje je očito oduševilo budimpeštansku publiku, mislim da je ta kombinacija bila dobitna.

A ovo je gostovanje pokazalo da je kultura, uz sport, najbolji ambasador Hrvatske u svijetu.