Snimljene dosad najdetaljnije fotografije površine Sunca

Objavljene su dosad najdetaljnije fotografije površine Sunca, snimljene teleskopom Daniel K. Inouye Nacionalne zaklade za znanost (NSF) SAD-a na Havajima.

Teleskop nazvan po pokojnom američkom senatoru ima rezoluciju od čak 30 km, više nego dvostruko veću od svih drugih solarnih opservatorija. Rezultat su snimke koje uistinu nije pretjerano nazvati spektakularnima.

- NSF-ov solarni teleskop Inouye na Haleakali na Mauiju na Havajima omogućit će novu eru solarne znanosti i skok unaprijed u razumijevanju Sunca i njegovog utjecaja na naš planet - objavljeno je na stranici Nacionalnog solarnog opservatorija (NSO).

Thomas Rimmele, direktor projekta teleskopa Inouye, rekao je kako su ovo najbolje fotografije Sunčeve površine ikad snimljene u pogledu visine rezolucije.

- Ono za što smo prije mislili da izgleda kao svijetla točka - jedna struktura - sada se rastavlja na brojne manje strukture - rekao je Rimmele. Radi se o strukturama sličnim stanicama od koje je svaka veličine Francuske ili Teksasa.

Prve snimke teleskopa daju krupni prikaz Sunčeve površine koji može pružiti važne detalje za znanstvenike i pomoći u pronalaženju odgovora na pitanja koja ih oduvijek muče.