Kako se pluća "čarobno" oporavljaju nakon prestanka pušenja

Pluća imaju gotovo "čarobnu" mogućnost oporavka nakon prestanka pušenja, pokazuje novo istraživanje objavljeno u časopisu Nature.

Pušenje uzrokuje rak pluća zbog više od 60 karcinogena u cigaretnom dimu koji izravno oštećuju i mutiraju DNK. Istraživanjem je utvrđeno da je velika većina stanica iz pušačkih dišnih puteva mutirana duhanom, a stanice su sadržavale i do 10.000 genetskih promjena.

Međutim, mali dio stanica ostao je neoštećen. Nije poznato kako su točno izbjegle genetsko oštećenje uzrokovano pušenjem, ali znanstvenici kažu da se čini kao da se nalaze u "nuklearnom bunkeru".

Ono što je bitno jest da upravo te stanice nakon prestanka pušenja rastu i zamjenjuju oštećene stanice u plućima. Pozitivan učinak primijećen je čak i kod pacijenata koji su pušili kutiju cigareta na dan 40 godina prije nego što su prestali. Do 40 posto stanica kod ljudi koji su prestali pušiti izgledalo je baš poput onih kod ljudi koji nikad nisu ni pušili.

- Bili smo potpuno nepripremljeni za ovo otkriće - rekao je dr. Peter Campbell s Instituta Sanger, jedan od autora istraživanja, za BBC.

Dakle, ima nade za oporavak pušačkih pluća - samo treba prestati pušiti.