Astronomi: Spremni smo za otkrivanje izvanzemaljskih oblika života

Voditelj jednog od američkih državnih opservatorija, dr. Anthony Beasley za BBC je kazao kako smatra da se potraga za inteligentnim oblicima života u svemiru mora ozbiljnije shvatiti te da bi vlade trebale poduprijeti istraživanja u područjima koja državni fondovi već godinama izbjegavaju.

Njegova potpora programu potrage za izvanzemaljskim oblicima života, SETI, (Search for Extraterrestrial Intelligence) značajna je promjena u stajalištu prema području za koju se donedavno smatralo da je na rubu znanosti.

Anthony Beasley je svoje mišljenje iznio na sastanku Američke udruge za unapređenje znanosti u Seattleu.

Ravnatelj američkoga Državnog opservatorija za radioastronomiju u Charlottesvilleu kazao je kako i on vjeruje da je "stigao trenutak da SETI oživi i da se na odgovarajuć način integrira u ostala polja astronomije".

Istodobno je jedan od privatnih pokretača i donatora SETI-ja izvijestio da će se teleskopi opservatorija VLA (Very Large Array) u Novome Meksiku uskoro koristiti kako bi se otkrili znaci izvanzemaljskih oblika života u drugim svjetovima.

VLA je opservatorij s više antena i koristi neke od najbolje opremljenih teleskopa na svijetu.

Doktor Andrew Siemion, voditelj znanstvenog tima koji radi na projektu Breakthrough Listen u istraživačkom centru SETI Sveučilišta Berkeley u Kaliforniji, smatra da uključenje VLA opservatorija u istraživanja znači da bi se izgledi za otkrivanjem izvanzemaljskih oblika života mogli povećati za "deset ili čak stotinu puta".

- Spremni smo za najsveobuhvatnije istraživanje čitavog neba dosad, a to znači za otkrivanje izvanzemaljskih oblika života, rekao je za BBC.