MUO 140: novi postav i vizualni identitet za rođendan

Na jučerašnji dan prije točno 140 godina osnovan je Muzej za umjetnost i obrt. Bila je to tada jedna od prvih takvih institucija u Europi.

Danas je MUO jedan od najvećih i najvažnijih hrvatskih muzeja koji kontinuirano radi na promidžbi i afirmaciji ideja i pokreta u svijetu umjetnosti i dizajna. Slavljenička godina počela je predstavljanjem novog vizualnog identiteta, novim postavom zbirki dizajna i fotografije te otvorenjem izložbe Made in.
140 godina Muzeja za umjetnost i obrt
‘See art every where you look’ ili ‘Vidi umjetnost kamo god pogledao’ - novi je slogan Muzeja za umjetnost i obrt. I doista je tako - od same zgrade i njezine unutrašnjosti, koje su osmišljavali umjetnici, pa do artefakata koje čuva. No Muzej ide u korak s vremenom, s novim postavima iz zbirki fotografije, tekstila i dizajna.

- Bilo mi je važno da se vidi svo bogatstvo proizvodnje i produkcije u hrvatskom dizajnu, i da je dobar dizajn nešto na što svi imamo pravo, kaže voditeljica Zbirke grafičkog dizajna Koraljka Vlajo.

Tu je i izložba posvećena odnosu dizajna i obrtništva, a i novi postav fotografije predstavljen je vrhunskim ostvarenjima: Mi smo nastojali napraviti postav koji je istovremeno suvremen ali koji artikulira i povijest i razvoj fotografije u Hrvatskoj, napominje voditeljica Zbirke novije fotografije dr. sc. Iva Prosoli.

Prvi je put izložena donacija odjeće baletana Jelka Yureshe i njegove supruge: Radi o radovima poznatih dizajnerskih imena, imamo Saint Laurenta, Diora, Channel kostime, Lacroixovu večernju haljinu, nabraja voditeljica Zbirke tekstila Andrea Klobučar.

Da su, uz vizualni identitet, promjene nužne i u postavima, u Muzeju su svjesni već dulje vrijeme: Naglašavamo suvremenost, suvremeni dizajn, suvremenu fotografiju, ne zaboravljajući pritom na tradiciju koju mi kao muzej, ali i kao zemlja, imamo, ističe ravnatelj MUO-a Miroslav Gašparović.

U tu tradiciju spada i predstavljanje svjetskih remek-djela, poput tapiserija iz Muzeja Cluny i Louvra, koje će publika vidjeti na proljeće.