Funkcija kazališnog plakata nije bezazlena

Za mnoge je prvi susret s nekom predstavom - plakat. I nije njegova funkcija bezazlena - može u prvi mah odbiti publiku ili je privući kao što je to godinama bio slučaj s prepoznatljivim, originalnim, često provokativnim plakatima Vanje Cuculića, ‘kućnog’ dizajnera ‘Gavelle’.

U petnaest godina te neobično duge i uspješne suradnje s kazalištem ‘Gavella’ nastalo je čak sto plakata - u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva izloženo ih je dvadesetak.

- Oni su slikoviti, a meni je važna poruka, a to je osnovna ideja predstave ili dramskog teksta. Ja je u nekakvoj vizualnoj metafori pokušavam prepričati, kaže dizajner Vanja Cuculić.
"Gavela" uklanja plakat za "Fine mrtve djevojke"
- Vanja ne samo da interpretira i stvara snažne vizualne predodžbe o pojedinim predstavama, nego na neki način daje i hommage plakatu kao mediju. Kad se sretnete s takvim komadom negdje na ulici, imate dojam da ste se sreli sa stvaranjem jednog malog novog svijeta, napominje voditelj Galerije HDD-a i kustos izložbe Marko Golub.

Izložbe su prigode za susrete kolega svih generacija i ,dakako, za komentare: Oni su zaista vrlo zanimljivi i posebni. Čak ono što mi se sviđa, a neće se svidjeti ljudima koji rade u kazalištu, je to što ne prate elemente koje kazalište samo po sebi ima, nego donose viziju koja je slobodna i otvorena i publici koja u kazalište i ne ide, smatra doajen našega dizajna Boris Ljubičić.

Plakati Vanje Cuculića će danas u većem broju biti izloženi i u Orisu - kući arhitekture u povodu međunarodnog susreta dizajnera Plan D.konferencija, a na aktualnij izložbi u HDD-u bila je ekipa Vijesti iz kulture: