Košiček: Škola na daljinu je prava - bit će i vrednovanja

Već nekoliko dana u Hrvatskoj se odvija nastava na daljinu. Nakon početnih problema, navikavanja, čini se da sustav funkcionira.

- Sustav funkcionira, jučer smo imali 45 tisuća virtualnih razreda, više od 450 tisuća korisnika. Bilo je nekih teškoća ovih dana - što tehničke prirode što ovih kibernetičkih napada, no sustav se sada stabilizirao - izjavio je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska Marko Košiček, glavni savjetnik ministrice znanosti i obrazovanja.





Važno je, kaže, da se svi držimo nekog reda i rasporeda i voditi računa o drugima. Postoji raspored sati, s razlogom, ne želimo da 500 tisuća ljudi uđe u 8.00, nijedan sustav neće to izdržati, ali ako se držimo reda sve će biti protočno i svi će moći obaviti svoje zadatke navrijeme.

- Tjelesni je postao hit, zapravo vježbanje je sada vrlo važno jer učenici su u svojim domovima i zasigurno im fale fizičke aktivnosti - dodao je.

U zadnja 2 tjedna mnogi su im se ljudi javili, kazao je, došli su sportaši, glazbenici, puno ljudi se želi uključiti i pomoći, nude svoje usluge besplatno da bi se što bolje odradio taj zadatak - škola kod kuće.

- Jako nam je važno da se obrazovni proces nastavlja, da ima kontinuitet i vrlo je važna uloga svih učitelja - da održavaju kontakt s njima.

Kako funkcionira nastava na daljinu u Istarskoj županiji ispričala je u izravnom ukključenju iz Pule profesorica Ela Poljarević.





Po uzoru na Školu na Trećem, odgajateljice jednog zagrebačkog vrtića Andrea Marinac i Irena Kos organizirale su virtualni vrtić. Riječ je o Facebook stranici gdje se odvija zanimljiv interaktivni sadržaj. Zabrinule su se, kažu za mentalno zdravlje djece, u 24 sata su se prekinuli socijalni kontakti i činilo im se prirodno iskoristiti jedinu platformu koja nas trenutno povezuje - internet i preseliti cijeli vrtić n virtualnom nivou. Tako na stranici u potpunosti prate plan i program koji bi inače odrađivali u vrtiću, aktivnosti koji su provodili unutar vrtića sada interaktivno prikazuju na Facebook stranici.

Reakcije su odlične, kažu, usprkos izolacije, ostali su u kontaktu, dobivaju fotografije djece koji su sretni, nasmiješeni jer su izvršili tjedni zadatak. Isto tako djeca si međusobno šalju poruke i prividno se održava kontakt i vesela atmosfera u ovim danima.





Što se tiče pomoćnika u nastavi, Košiček je objasnio da su oni vezani za nastavu u školi, tako su definirani zakonom i ugovorom. Ministrica Divjak je donijela odluku da ukoliko se slože roditelji učenika i pomoćnik, pomoć u kući se može odvijati i to će biti priznati kao rad. Ukoliko se jedna strana ne složi, pomoćnik nema angažman.

Upitan o brzini obrađivanja gradiva, Košiček je naglasio da se na televiziji i internetu se nudi srednja brzina koja u nekom postotku odgovara većini. Svi koji će pratiti taj ritam do kraja školske godine će obraditi gradivo.

- Dali smo naputak da u prva dva tjedna, dok se svi ne snađu, nema ocjenjivanja. Situacija je takva da se režim prolongira - za sada do 19. travnja, tako da će vrednovanja bit. Dobit će naputke navrijeme, ipak je to prava škola samo u virtualnom okruženju - treba dolaziti na nastavu, rješavati zadatke, učiti i sve će to biti ocijenjeno kada dođe vrijeme za to - kazao je.

Košiček je komentirao i odgađanje procesa upisa u školu za buduće prvašiće. Kazao je da se rokovi prolongiraju, no svi će se stići upisati.