Online ocjene: Ne bune se, znaju da su krivi

Prošlo je mjesec dana otkako se provodi nastava na daljinu. Uz predavanja, učenici i odgovaraju - pismeno i usmeno, za što dobivaju i ocjene. Provjerili smo kako se provodi ocjenjivanje - trude li se učenici, ima li prepisivanja i šaptanja kod kuće.

Nakon učenja i ponavljanja, naravno, došlo je vrijeme i za ocjenjivanje na daljinu.  

- Imam već dvije ocjene iz likovnog i hrvatskog, rekla je za HRT-ov Dnevnik Ema iz 3. razreda.

Dobila je i srednjoškolka Brigita nekoliko ocjena, ali za ovaj se tjedan posebno spremala.

- Sad ćemo pisati nekoliko testova tako da ću imati još ocjena, kaže Brigita.

Nije samo učenicima ova situacija - nova. Snalaze se i učitelji i profesori. Dijele materijale, ali i ideje u vezi ocjenjivanja. Svatko ima svoju metodu.

- Prilikom svakog zadatka učenicima pošaljem kratku informaciju što i kakvu aktivnost želim od njih u tom zadatku, kaže Dejan Nemčić, profesor geografije u OŠ Ivo Andrić.

A na daljinu, daleko od očiju učitelja, svaka pomoć je dobrodošla.

- Mislim da se roditelji ne mogu obuzdati da pomažu svojem djetetu, kaže majka Sandra.

Neki nemaju problem s tim.

- Ja razumijem da to nije 100 posto samostalno i objektivno, jer su u blizini roditelji, ali sam trud koji pokazuju i rade, mislim da ih treba nagraditi ocjenom, smatra Biserka Krmek, učiteljica u OŠ Ksavera Šandora Gjalskog, Zabok.

A neki, pak, starijim učenicima daju do znanja da su prepisivali.

- Ne dopuštam nepoštene načine odgovaranja. Pa se malo potrudim, ukucam u Google njihove prepametne rečenice za koje sam sigurna da nisu njihove i onda mi Google izbaci točnu poveznicu s koje su uzeli, onda im to prikačim na njihov test i nitko se ne buni, jer znaju da su krivi, kaže Maja Milošević, prof. hrvatskog jezika, Turistička i ugostiteljska škola, Dubrovnik.

Sve je to sastavni dio školskog života. No, kada je o zaključivanju ocjena riječ, prema mnogima tu tek ne bi trebalo biti posebnih problema.

- Kada je krenula ova virtualna nastava, mi smo imali dovoljno ocjena već početkom 3. mjeseca tako da će jedna ili dvije ocjene koje ćemo dodati biti dovoljne da zaključimo ocjene, kaže Nemčić.

A kada bi se maturantima na njihovim skorašnjim ispitima izostavilo gradivo drugog polugodišta, o čemu se šuška, sigurno bi i oni bili malo mirniji, a njihove ocjene bolje.