Bolji uvjeti za zagrebačke bicikliste

U prirodi se može uživati i na biciklu. Privremena obustava javnog prijevoza i znatno manje automobila na cestama - stvorili su znatno bolje uvjete zagrebačkim biciklistima. I to je, kažu, nešto o čemu treba dugoročno razmišljati.

Ivan Milun dostavom hrane putem mobilne aplikacije bavi se više od godinu dana. Situacija smanjenog prometa znatno mu olakšava posao.

- Korona nam je dala uvid kako bi idealno trebao izgledati promet u gradu, znači odnos bicikala i automobila, da je ovakav inače, to bi bilo sjajno. Nekakve dodatna staze za bicikliste nisu ni potrebne jer možete po kolniku voziti sasvim opušteno, govori Ivan Milun, dostavljač.

Ipak, neki su se europske metropole odlučili dodatno prilagoditi biciklistima.

- Ako biciklistima posvetimo desnu traku, što su napravili u gradovima s najrazvijenijim prometnim rješenjima, poput Berlina, Budimpešte i Beča, oslobađanje te trake za bicikliste, znači njihovo odvajanje na kolnik, ostavlja cijeli nogostup pješacima, kako bi mogli držati socijalnu distancu, ističe Janko Večerina, predsjednik udruge "Sindikat biciklista".

A što o dobu bez uspostavljenog javnog prijevoza kažu sami biciklisti?

- Malo je lakše sada voziti - manje je gužva po trotoarima i manja je gužva na cestama, govori biciklist.

- Ja imam osjećaj, da je sada potražnja za biciklima porasla duplo više nego prijašnjih godina. Svi traže bicikle, naglašava biciklist.

Premda je teško prosuditi je li više biciklista na ulicama nego u ovo doba, sigurno je da su - zbog manje automobila - mnogo uočljiviji.

Po svemu sudeći, onaj tko se u doba koronavirusa nije počeo voziti biciklom - neće nikada ni početi.