Prednosti i mane studiranja na daljinu

Već više od mjesec dana predavanja se na daljinu provode i na našim fakultetima. Koriste se razne platforme i programi, studenti na daljinu polažu kolokvije, predaju seminarske radove. Ako se situacija ne promijeni, svi ispiti i obrane diplomskih radova također će se provoditi - online.

Otkako se provodi nastava na daljinu, na nekim se fakultetima povećao broj bodova koje nose zadaće i seminari, pa studenti imaju više posla. Tako i Monika Gorkić, koja je prije našeg razgovora završila kolokvij.

- Nema više onog popit ćemo kavu nakon kolokvija, nego se prebacujemo odmah na daljnje radove koje trebamo odraditi, objašnjava nam ta studentica Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Mišljenja studenata o ovakvoj nastavi na daljinu podijeljena su, na društvenim mrežama govore o problemima, ali pred kamerama ne. Naši sugovornici naveli su jedan problem - literaturu.

- Što se tiče literature, nije jednostavno pristupiti građi, kako fakultetske, tako nacionalne sveučilišne knjižnice, mislim, što je razumljivo zbog situacije u kojoj se nalazimo, ističe Ivan Luis Glavich Mandarić, student na Pravnom fakultetu u Zagrebu.

- Recimo, onda većina profesora ima nekakve svoje sažetke ili nekakve svoje radove koji su dostupni pa onda najčešće ulete s takvim nekim stvarima, pošalju nam reference nekih svojih radova koji su javno dostupni, kaže Monika.  

Sa Sveučilišta u Zagrebu kažu da će se onaj dio praktične nastave, koji se zbog trenutačne situacije ne može provoditi, nadoknaditi.

- Bit će nadoknada sigurno i mi ćemo tu bit fleksibilni, to će odlučivati, moram reći, svaki fakultet za sebe, poručio je Damir Boras, rektor Sveučilišta u Zagrebu.

Na nekim fakultetima studenti nastavničkih studija ipak odrađuju praksu.

- Studenti su se sada uključili u podršci školama gdje oni rade, rade im materijale, sudjeluju u sklopu svoje prakse, ističe prof. dr. sc. Aleksandra Čižmešija, dekanica Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu.

- Ja mislim da je jako važno, kao i u učionici, dvosmjerna komunikacija, koja je vrlo jasna, direktna, transparentna, ako pitamo studenta što nije u redu, student odgovori, koje očekivanje imamo, dakle, tu se onda stvari razjasne, objašnjava izv. prof. dr. sc. Tanja Tatalović Vorkapić, Učiteljski fakultet u Rijeci. 

Nastava u učionicama nezamjenjiva je, a u cijeloj situaciji najvažnije je osigurati studentima da stječu adekvatne kompetencije i dodatno znanje.