Hrvatski film u doba korone

U teškoj su situaciji i hrvatski filmaši. Nema prikazivanja ni snimanja filmova - sve je stalo. Razgovarali smo s nekoliko naših poznatih redatelja koji se nadaju da će uskoro moći nastaviti raditi i da će dobiti upute - kako snimati u uvjetima pandemije.

Zrinko Ogresta dovršava svoj novi film "Plavi cvijet". Kaže kako se svi u branši nadaju da će veliki festivali nužni za afirmaciju novih naslova od ljeta ipak krenuti.

- Da će se možda održati u nekom obliku i venecijanski festival, San Sebastian, naravno i u siječnju ili veljači iduće godine i Berlinski festival. Tako da je za nadati se da se neki hrvatski film možda pojavi na tim festivalima, kaže.

Kako ističe naš nagrađivani redatelj Dalibor Matanić, ironično je to što je izolacija pomogla gledanosti njegove hit-serije "Novine". S druge strane, ističe da snimanja moraju što prije početi.

- Ako se radi Pelješki most, snimanja idu u isti kod. To nisu okupljanja naroda nego je to poslovni proces o kojem ovisi dosta naših familija i mislim da se to sada pokreće, smatra Matanić.

Uspjehe po svjetskim festivalima požnjeo je i film Jure Pavlovića "Mater". Sada je to prekinuto, a tu je i velik problem dolaska filma u kina. Jako bi puno značilo da što prije dobijemo obavijesti što se planira. Kinodistribucija i tok filma su proces koji se mora planirati dosta unaprijed, dodaje.

Jedan od naših najgledanijih redatelja Vinko Brešan, koji je ujedno na čelu Zagreb filma, upozorava na drugu stranu problema: "Autori animiranih filmova su već sami po sebi u nekoj izolaciji i samostalno rade svoje djela - ono što je najveći problem je likvidnost, dogodilo se da je prestalo financiranje."

Svi se slažu da neće biti brzih i čarobnih rješenja poput onih profesora Baltazara - bit će potrebno mnogo zajedničkog rada kako bi se filmska industrija pokrenula u novim uvjetima.