EPK: Skupo plaćena loša komunikacija

Epidemija izazvana koronavirusom na koljena je bacila i najveći hrvatski kulturni projekt u povijesti, Rijeka -  Europska prijestolnica kulture.

Program je minimaliziran, a većina zaposlenika otpuštena. Javnost vodstvu EPK zamjera lošu komunikaciju, iako su se upravo na promidžbu projekta trošili veliki iznosi.

Prizori otprije tri mjeseca danas se čine kao san. S dolaskom koronavirusa buku je zamijenila tišina.

- Prošlo je skoro mjesec i pol dana prije nego što smo dobili ikakvu informaciju šta se događa i šta će se događati, koji su planovi. Šteta je što nije iskorištena prilika da se cijeli epk digitalizira, rekao je Damir Medved, Programski pravac "27 susjedstava" EPK.

Unatoč tomu što je tvrtki Madison u prosincu za Plan kriznog komuniciranja plaćeno čak 220 tisuća kuna, javnost dugo nije znala što se točno zbiva s najvećim hrvatskim kulturnim projektom.

- Ja ne vidim da se u Rijeci išta promijenilo otkad je počeo epk, rekao je Davor iz Rijeke.

-  Čitao sam da su nekakve revizije bile, tako da dosta nejasnoća ima vezano uz to, naglasio je Slaven.

U skupom planu kriznog komuniciranja predviđeno je, kažu u Rijeci 2020, niz kriznih situacija, ali ne i ova.

- Ni jedan plan nije mogao predvidjeti da mi većinu svojih programa, djelatnosti nećemo moći obavljati, da će cijeli svijet uhvatiti pandemija covida, da se neće moći putovati, da naši gosti neće moći doći ovdje, naglasila je Emina Višnić, direktorica tvrtke Rijeka 2020.

Iz tvrtke Madison, pak, tvrde da je plan izrađen u skladu s najvišim standardima i za sve krizne situacije. Vrijednost usluge odredio je naručitelj, a njihova je ponuda, kažu, bila niža od procijenjene vrijednosti. Inače, tvrtka Madison dugogodišnji je poslovni partner riječkoga gradonačelnika.

- Mislim da je bilo dovoljno komunikacije objašnjavajući ono što se desilo, rekao je Vojko Obersnel, riječki gradonačelnik.

A pozornost izazivaju i drugi angažmani. Primjerice, intendant riječkog kazališta za idejni koncept otvorenja EPK dobio je 128 tisuća kuna. Na pitanje zašto taj koncept nije napravio u sklopu svojega rada u kazalištu, odgovara:
- Nije bila riječ o produkciji kazališta nego produkciji agencije koja organizira program EPK. Oni su taj posao naručili, ja sam dao svoju cijenu i to s popustom i obzirom da već duže vrijeme nisam kazališni amater, a za to sam i dobio honorar, naglašava Marin Blažević, intendant HNK "Ivan pl. Zajc", Rijeka.

Da virus nije pokvario planove, početak svibnja u Rijeci vjerojatno bi obilježili komunistički manifest i petokraka na riječkom neboderu. Otvorila bi se pitanja suočavanja s prošlošću, različitosti, tolerancije i umjetničkih sloboda. Ovako, otvaraju se neka potpuno drugačija - kako je i na što trošen javni novac?