Škola za budućnost - cilj je motivirati djecu

Prva osnovna škola za zanimanja budućnosti otvara se u Splitu. Iako su trenutno škole uglavnom bez učenika, školovanje je i dalje prioritet svima. Za razliku od standardnih osnovnih škola koje prevladavaju, postoje i one koje su, uglavnom privatne i temelje se na nekim drugačijim principima. Šime Kovačević razgovarao je u Dobro jutro, Hrvatska s Irenom Orlović, osnivačicom škole budućnosti HARFA.

Orlović
je pojasnila kako "škola za budućnost" znači da će u toj školi djeca učiti kompetencije koje će im trebati u budućnosti. Pojasnila je kako mi zapravo nemamo pojma što će se događati u budućnosti i što nas čeka, ali ako naučimo djecu da imaju vjeru u sebe, da vole znanje, istraživanje i da imaju ljubav prema tom istraživanju i istraživačkom radu, oni će se snaći.

- Ako ih naučimo da znaju preuzeti odgovornost za sebe, da vjeruju da imaju kompetencije, da imaju u sebi sve potrebne resurse da riješe problem koji je pred njima, da imaju kompetencije i sposobnost kreativnog rješavanja problema, onda će se snaći u budućnosti, rekla je Orlović.

Govorila je o razlikama "obične škole" i škole za budućnost, kaže da u "običnoj" djeca uglavnom uče radi dobrih ocjena, da se dokažu roditeljima i učiteljima da su vrijedni, a u školi za budućnost će ih učiti da su vrijedni tako ionako, svako njihovo postignuće će se vrednovati tako da će učitelji biti motivatori, a ne predavači.

- Nema predavačkog načina učenja jer je neuroznanost dokazala da ne možemo učiti tako da netko stoji pred nama i ulijeva nam neko znanje koje mi trebamo samo ponoviti. Cilj je da se djeca motiviraju, da samostalno istražuju znanje i tako se znanje pohranjuje i ostaje, rekla je.

Naglasila je i kako smo fokusirani na znanje, emocionalno smo isključeni, no svakom znanju treba dati i značaj - važno je da znanje ima i neku emociju.

Za glazbeni i likovni kaže da su predivni predmeti u kojima možemo izražavati sebe, oni ne bi trebali biti predmeti koje netko ocjenjuje, oni bi trebali biti alati kroz koje ćemo izražavati sebe, svoje unutarnje znanje i svijet. Dodala je kako ocjena neće biti - ocjenjivat će se samo postignuća.