Recentni izazovi umjetnosti u izlogu Galerije Nova

Izložba naslovljena prema radu Mladena Stilinovića ‘Drei Tage bis zum Ende der Kunst’ iz 2002. koji reflektira filozofske paradokse koncepta kraja umjetnosti referira se na recentne izazove s kojima se suočava umjetnost, a moći će se od 27. svibnja vidjeti u izlogu Galerije Nova.

‘Drei Tage bis zum Ende der Kunst’ završni je događaj modula WHW Akademije ‘Razgovor o drveću’ koji je unutar programa druge godine WHW Akademije vodila Ana Dević, koja je i kustosica izložbe.

Radove izlažu Vlad Brăteanu, Tin Dožić, Bianca Hisse, Neža Knez, Jolanta Nowaczyk, Gaisha Madanova, Ekaterina Muromtseva, María Luisa Sanín Pea i Ivana Tkalčić.
WHW Akademija: Druga generacija radi u izvanrednim okolnostima
Kako je priopćila Galerija Nova, riječ je o sedmomjesečnom putovanju koje je bilo ‘fokusirano na pitanja otpora, otpornosti i kolektivnosti promatrana kroz motive stabala i šume kao metafore središnje linije istraživanja iz koje se granaju različite teme i umjetničke prakse zastupljene u zbirci Kontakt’.

Izložba će se svakodnevno, od 27. svibnja do 15. lipnja, moći pogledati s vanjske strane galerije, a dva puta tjedno i s vodstvom za manje grupe.

Zvučni kolaž ‘Sabor ptica’, nastao u suradnji s Ljubicom Letinić, bit će pak emitiran krajem lipnja 2020. u sklopu programa Kulturizacija na Radio Studentu.

Razvijena tijekom izolacije poziva na gledanje ‘izvana’

Izložba je ‘prvi čin’ modula, razvijena je tijekom izolacije izazvane pandemijom i kako je istaknuto, ‘poziva na gledanje izvana, iza zatvorenih vrata’. Teme dematerijalizacije i osamljenosti mogu se shvatiti ‘kao reference na brojne neoavangardne i konceptualne umjetničke prakse koje su tragale za autonomnijim načinima proizvodnje i diseminacije umjetnosti.

Uz tu povijesno umjetničko dimenziju, izložba uspostavlja odnos prema pitanjima političke ekologije, ljudskih i trans-ljudskih odnosa i materijalnosti. U širem kontekstu, izložba traži prostor za preispitivanje izolacije iz perspektive politika okoliša, izazova nejednakosti i klimatskih promjena te društvene odgovornosti umjetnosti.

Dodaje se kako je ‘drugi čin’ modula - ‘Jedan na jedan, nitko s nikim, sve u svemu’ - pokušaj da se u trenutku fizičke razdvojenosti okupimo u kolektivnoj šetnji u stvarnim i konstruiranim prostorima.

Završni čin ovoga trodijelnog programa izvedbeni je zvučni prijenos koji uranja u slojeve alegorijske poeme ‘Sabor ptica’ perzijskoga pjesnika iz dvanaestoga stoljeća Faridudina Attara (poznate po kazališnom uprizorenju Petera Brooka).

Poema govori o mističnoj potrazi ptica za znanjem i istinom, koje nakon iscrpljujuće potrage susreću svog istinskog vladara - sebe same, ali transformirane, shvaćajući da je ono za čim su tragale već bilo tu.

WHW Akademija realizira se u partnerstvu sa zbirkom Kontakt, čiji je fokus na eksperimentalnoj i neo-avangardnoj umjetnosti centralne, istočne i jugoistočne Europe od kasnih 1950-ih do danas.

Program se ostvaruje u sklopu dvogodišnjega suradničkog projekta ‘Education from Below’ osmišljenoga u suradnji s muzejima ‘The Rijksakademie van beeldende kunsten’ iz Amsterdama i ‘MACBA’ iz Barcelone.

WHW Akademija realizira se uz potporu kolekcije Kontakt / ERSTE Fondacije i Foundation for Arts Initiatives, a podupiru ju i Grad Zagreb, Ministarstvo kulture, Program Kreativna Europa Europske unije, Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Zaklada Kultura nova.