Studenti organizirali natjecanje za više od 300 srednjoškolaca

Nakon što je Agencija za odgoj i obrazovanje otkazala državna natjecanja za ovu godinu, studenti matematike i fizike odlučili su uzeti stvar u svoje ruke. Putem interneta organizirali su prvo istraživačko natjecanje za više od 300 srednjoškolaca te pokazali kako su i u nemogućim uvjetima natjecanja u znanju - moguća. Večeras su proglasili pobjednike.

Vijest o otkazivanju državnih natjecanja dvojica mladih znanstvenika nisu mogla mirno primiti.

- Postoji jedna ne tako mala grupa djece u Hrvatskoj koja se natjecanjima iz matematike, fizike, informatike i sličnih predmeta bave kao što se neki ljudi bave sportom. Takvi smo bili i mi, kaže Josip Pupić, student Prirodoslovno-matematičkog fakulteta.

Ideja za Šesterokut rodila se u Parizu, ostvarila u Zagrebu. Za nagradni fond donirali su vlastiti novac.

- Tisuću kuna mi se činilo kao dobra motivacija za učenike, kaže Filip Novkoski s École normale supérieure u Parizu.

Neobično natjecanje privuklo je i sponzore. Od 110 prijavljenih tročlanih ekipa, natjecanje je završilo njih 50. Najbolja u matematici - ekipa iz Čakovca.

- Smjelo se guglati, smjelo se programirati, smjelo se koristiti bilo kakvu literaturu i knjige iz matematike i fizike, kaže Martin Josip Kocijan iz Gimnazije Čakovec.

- Na ostalim natjecanjima većinom treba samo pokazati informacije koje sam već prije naučila, a ovdje mogu naučiti, kaže Lara Resman iz iste gimnazije.


Ukupnu pobjedu ostvario je MIOC. Uz sve oskare znanja i olimpijske medalje, Šesterokut svrstavaju među najveće izazove.

- Zadaci su pokrivali teme koje nisu obično u srednjoškolskom gradivu i trebalo je malo više truda i snalažljivosti da se to uspije riješiti, kaže Krešimir Nežmah iz XV. gimnazije u Zagrebu.

- Dali smo im priliku da rade u timu i na taj način što bolje u tih pet, šest dana iskuse kako bi izgledao istraživački rad, objašnjava Pupić.

Izazov za srednjoškolce, ali i za cijeli sustav.

- Vjerojatno ćemo morati razmišljati o tome da se možda i u budućnosti natjecanja pokušaju organizirati na sličan način, kaže Melita Sambolek, profesorica fizike u čakovečkoj Gimnaziji.

- Mislim da možemo više i da možemo bolje, ovo je samo još jedan način da to učinimo, poručuje Novkoski.

I zbog tog su stajališta uspjeli učiniti ono od čega su institucije odustale - organizirati natjecanje i nagraditi najbolje.