U Splitu "poludjeli" za biciklima

Od početka epidemije, mediji su iz raznih dijelova Europe izvještavali o raznim inicijativama radi poticanja bicikliranja i pješačenja.

U Budimpešti i Berlinu otvorene su nove privremene biciklističke staze, a u Dublinu su pak lokalne vlasti prednost dale biciklistima i pješacima u prometu.

Pomama za biciklima kao javnim gradskim prijevozom u svibnju vrhunac je doživjela i u Hrvatskoj i to u Splitu.

Ovo je svakodnevna rutina direktora Split parkinga - biciklom otići na radno mjesto ili na poslovni sastanak.

- Moram priznati da ja više ne idem u Banovinu automobilom, dođem ovdje, uzmem bicikl i za devet minuta sam u Banovinu, kaže direktor Split parkinga Marko Bratulić.

Osim što je u boljoj fizičkoj formi, uštedio je, kaže, i na benzinu. Najudaljenije točke u Splitu u rasponu su od pet kilometara - ili oko 15 minuta vožnje biciklom.

U svibnju su Splićani oborili i hrvatski rekord u mjesečnom broju najma bicikala. Iz javnog su ga sustava unajmili čak 9168 puta.

- Nadali smo se, ali ovo je iznad svih naših očekivanja, kaže voditelj sektora za plan i razvoj u Split parkingu Dario Šunjić.

Korona je ostavila brojne posljedice, ali je napravila i neke dobre stvari barem za ekologiju, tako je Splićane opet naučila da voze bicikle.

Ukupno je od početka godine u Splitu ostvareno više od 25 tisuća najmova,

- 97 posto svih pretplatnika je iz grada Splita, govori Bratulić.

- Najčešće su to mladi studenti ili đaci, ali ima svih dobi, dodaje Šunjić.

Zbog sve veće potražnje, do kraja godine postavit će se 40 novih postaja sa 175 bicikala i time pokriti cijeli grad.

- Imamo samo jednu stazu na sjevernoj strani do Marjana, a sada grad planira spojiti Marjan sa Žnjanom tako da ćemo dobiti prsten, dodaje Marko Bratulić.

Ako dosad i niste stekli naviku bicikliranja - sada za to ne postoji zapreka. Treba vam samo dobra volja, a korist će biti višestruka.