Pokusi, odgovori na dječja pitanja o virusima

Da su se epidemološke mjere - pranje ruku, držanje distance od 2 m i nošenje maski pokazale kao učinkovite u borbi protiv pandemije, uvijerili su su se na radionici o koronavirusu i zagrebački osnovnoškolci. Kroz pokuse proučavali su kako se kapljično širi zaraza, te koliko propisani razmak pomaže u sprječavanju daljnjeg širenja.

- Radili smo istraživanje o korona virusu, kako se on širi, kakvu distancu trebamo držati i koliko su te čestice korona virusa velike, priča Korana, učenica 4. razreda. Naučili su i kolika je kapljica sline kada kišu i kašlju, a istraživali su i koliko daleko to može otići, dodaje Leon.

Održavanje razmaka bila je jedna od najvažnijih i najteže provedivih mjera kojih su se učenici morali pridržavati nakon povratka u školske klupe. Profesorica na Biološkom Odsjeku PMF-a Dijana Škorić kaže kako su simulacijom kašljanja i kihanja s maskom i bez nje - djeca iz prve ruke imala priliku naučiti zašto je razmak važan te zašto je virus opasan.

- Da bi trebali razmak držat onako dva metra i da je to vrlo korisno jer, u toj jednoj kapljici ima preko sto tisuća virusa, objašnjava Leon. Pokusima su, kažu djeca, bolje upoznali koronavirus, i jasnije im je zašto su mjere važne, pogotovo sada kada se virus ponovno razbuktao.