Krenula ljetna sniženja: Trgovac je dužan prodati proizvod po istaknutim cijenama

Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, gostovala je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska i rekla kako je važno kod sniženja da je istaknuta stara i nova cijena.

Ljetno sniženje je počelo 1. srpnja i traje 60 dana. Nakon tih 60 dana, trgovac može zadržati sniženje cijena, ali se onda više ne zove ljetno sniženje.

Ana Knežević pojasnila je razliku između termina kod sniženja.

- Sezonsko sniženje je sniženje robe nakon što prođe sezona, a rasprodaja može biti iz različitih razloga. Ako trgovac ma poslovnih problema, seli, zatvara prostor, onda snizi cijenu robe te rasproda prije navedenih aktivnosti, rekla je Knežević .

- Aakcijska prodaja je sniženje je kad neki artikl možemo kupiti na 60,70,80 posto, dodala je.

Regulirano je kad postoji ljetno sniženje ili zimsko, a termini su regulirani zakonom.

- Mora biti naznačena stara i nova cijena, a jedino ne treba kod akcijskih cijena koje traju po tri dana. Kod sezonskih popusta to mora biti naznačeno, ali obično je to naznačeno nekim malim brojkama ili slovima tako da treba napregnuti oči. Protuzakonito je računati popust na blagajni. Mora biti stara i nova cijena tako da potrošač može vidjeti hoće li ili neće kupiti, istaknula je Knežević.

Ana Knežević kaže kako kod kupnje robe koja je na sezonskom sniženju, roba za koju smo nezadovoljni, postoji dvije godine garancija.

- Za ispravnu robu, trgovac nema zakonsku odredbu vratiti. Ako želimo nešto kupiti, prije sniženja treba vidjeti kolike su bile cijene prije akcija. Treba pratiti određeni proizvod koji nam se sviđa, rekla je Knežević.

- Trgovac je dužan prodati nam proizvod po istaknutim cijenama, zaključila je.