Gruden: U društvu još uvijek postoje stereotipi o ženama

Časopis "Zaposlena" po 25. put izabrao je ženu godine. To je ravnateljica Klinike za infektivne bolesti "Dr. Fran Mihaljević" Alemka Markotić. Novinarka i glavna urednica časopisa "Zaposlena" Ana Gruden u emisiji "Studio 4" kazala je da izbor nije iznenađenje i da je to bio jedini mogući izbor.

- Mi obično imamo nominacije i žiri, no ova godina je bila neobična za sve nas što zbog situacije s koronavirusom, a i nama koji živimo u Zagrebu zbog potresa. I sve je bilo dosta neizvjesno što će nam biti s domovima, a kamoli s poslovima. Nismo znali hoćemo li nagradu "Žena godina" i moći održati. S obzirom na situaciju, epidemiološke uvjete i sponzore koji nam omogućuju da bi tako nešto i mogli napraviti. Nama se u redakciji činilo da gosp. Markotić moramo nominirati. Ona je žena koja je svojim radom obilježila proteklo razdoblje. A da smo stavili nekoga uz nju, onda nam se činilo da ne bi bilo fer prema ostalima, kazala je Gruden.

Dodala je pošto je bila izvanredna situacija i godina, tako je napravljena i izvanredna "Žena godine". Gruden je naglasila da inače potiču svoje čitatelje da šalju svoje prijedloge, te ih onda u redakciji selektiraju.

- Imamo svoj žiri, obično sastavljen od žena koja su naše kolumnistice, žene koje su na visokim pozicijama, medijima, poduzetnice i onda objavimo nominacije, te svaka članica žirija daje svoj glas. Onda to sve zbrojimo i dobijemo ženu godine,  poručila je.

Gruden je kazala da je cilj projekta "Žena godine" promoviranje žena u njihovim poslovima i uspjesima. Naglasila je da se polako mijenja položaj žene u društvu i u poslovnom svijetu.

- Prva naše žena godine je bila novinarka Mirjana Rakić. Tada su u fokusu bile novinarke i političarke. Onda smo u nekoj fazi prešli na znanstvenice i žene iz područja kulture. Pa su došle menadžerice i maknuli smo se od politike. Prije 25 godina niste mogli naći pilotkinju. Danas su znanstvenice dosta zastupljene po medijima, ali to nekada tako nije bilo, kazala je Gruden.

Istaknula da još postoje stereotipi u medijima i društvu što se tiče žena.

- Jedan je stereotip majke, a drugi je taj seksualizirani stereotip žene kao seksualni objekt, poručila je.

Glavna urednica časopisa "Zaposlena" kazala je da časopis obrađuje razne teme, daje poslovne savjete i obrađuje uspješne priče.

- Tako se žene mogu motivirati i inspirirati. To je ono što najviše doprinosi promociji žene i onoga što žene rade, naglasila je.