IZ ARHIVE: Povijest legendarne Bube

Ferdinand Porsche rođen je 1875. godine u tada austrijskoj Češkoj. Radio je za tvrtke Daimler i Mercedes, a 1931. osnovao svoju prvu eksperimentalnu radionicu nedaleko od Stuttgarta. No istodobno u vlastitoj garaži konstruira 3 prototipa neobična vozila u obliku kukca - bube.

Buba ima dvoja vrata, 4 sjedala i motor straga. Riječ je o Volkswagenu ili narodnom autu za koji Porsche 1934. dobiva i konkretnu narudžbu. Novi automobil zadivljuje načinom ovjesa i zračnim hlađenjem što uvelike smanjuje mogućnost kvara. No prije svega ekonomičan je, mora stajati manje od 1000 maraka i trošiti jedva nešto više od 6 litara na 100 km.

U Wolfsburgu grada tvornice u kojem bi 1939. trebale krenuti u rad. Već zamišljaju kako Volkswagenom osvajaju još nedovršene autoceste. Nacistička propaganda nagovorila je stotine tisuća Nijemaca da unaprijed uplate automobile. Rat će im odnijeti i ušteđevinu i snove o Bubi.

Volkswagenova prava karijera počinje 1946. kad britanske okupacijske snage u tvornici u Wolfsburgu, obnovljenoj u povodu toga, naruči 10.000 vozila. Narodni će auto svoje ime dati golemoj tvrtki koja zapošljava 30 000 radnika. Tijekom 40 godina diljem svijeta proizvedeno je više od 20 milijuna Buba. Volkswagen najrazličitijom obličjima opravdava sliku jednostavna izdržljiva automobila.Do 1972.

Buba su se u nas mogle kupiti samo za devize. Od 1973. do 1976. proizvodio ih je sarajevski TAS pa su se umasovile i u Hrvatskoj. Kao rijetko koji automobil, Buba je dosegla kultni status te ima veliki broj ljubitelja širom svijeta, udruženih u klubove. Danas u Hrvatskoj djeluju još tri kluba ljubitelja 'buba'.