'Slijepi slikar' Grgura Akrapa otvara unutarnje svjetove

Mladog akademskog slikara Grgura Akrapa već sada i kritika i publika obasipaju samo pohvalama. Ovoga ljeta njegove radove možemo razgledati u zagrebačkoj galeriji „Kranjčar".

Poetičan, metaforičan, inovativan, maštovit, svoj. Grgur Akrap. Zovu ga novom zvijezdom hrvatske likovne scene. No mladi slikar ne voli takve kvalifikacije.

Samozatajno, bez velike pompe, najnovijom izložbom „Slijepi slikar" u galeriji „Kranjčar" otvara vrata zanemarenog svijeta, onog unutarnjeg. Izložba osvaja neobičnim koloritom, ali i samim nazivom koji poziva na propitivanje obrazaca, počesto nametnutih i automatiziranih, kojima doživljavamo svakodnevicu.

- Naziv Slijepi slikar sugerira unutarnje gledanje, zatvaranje očiju pred svakidašnjim, pred gomilom informacija kojima smo izloženi, pred onim svijetom koji nije toliko nametljiv koji je puno tiši, nježniji i nekako po mojim viđenju bogatiji, kaže Akrap.

Meditativno putovanje tim svijetom, promatrača potiče na let vlastitom maštom. A propitivanje uloge slikara u našemu  vremenu je poput zrcala s višestrukim odrazima.

- Uloga slikara se dosta promijenila u odnosu na one početke slikarstva kada je slikarstvo imalo čak i neku bitniju ulogu, danas ja slikarstvo doživljavam više kao doživljaj umjetnika  svijeta u kojem s nalazi, prostora i vremena u kojem je smješten,  isto tako vrsta otiska vlastitoga duha, vlastitoga življenja, kaže taj akademski slikar.

Povjesničarka umjetnosti Nevenka Šarčević nazvala ga je pjesnikom u slikarstvu, u osvrtu na njegovu prošlu izložbu „Dvije sobe" u Muzeju suvremene umjetnosti. Tom prepoznatljivom poezijom obojena je i ova izložba.

- Način na koji Grgur Akrap slika pokazuje njegovo poniranje u unutarnji svijet, katkad je to svijet slutnji koji nije ugodan a katkad je to svijet imaginacije ili mašte u kojem se razaznaje zaigranost pa čak se može kazati i nešto ludičko, a što slikar Grgur Akrap spaja na vrlo poseban način, kaže povjesničarka umjetnosti Šarčević.

Način je ono nešto što čarobno plijeni, no isto tako i raskoš motiva kojima putuje kroz vrijeme, prirodu, mitologiju.

- Slikar Grgur Akrap je slikar iznimne maštovitosti kao što se može vidjeti ovdje i na prethodnim njegovim slikama da on slika učestalo motive ljudi, životinja i mitskih bića u prirodi, njegova priroda je vrlo zagonetna, često je močvarna, nije bilježenje viđenog, kao i u prethodnim ciklusima zamjetni su motivi lova, koji upućuju promatrača na primitivna društva, drevne civilizacije koje su čuvale ono što je u čovjeku iskonsko, kaže Šarčević.

Zlatni okviri slika: ironija ili nešto drugo?

- Vrlo često se komentiraju okviri,  meni su se svidjeli kao neka ideja da povežem estetiku 16. i 17. st. s estetikom svojeg slikarstva, nisam imao možda neke ideje ironizirati, provocirati i bilo što, nego sam uočio da se na spretan način mogu spojiti dva različita svijeta, kaže Akrap.

- Zanimljivo da on baš u vremenu emancipacije slikarstva u kojem živimo želi pokazati na neki način tim zlatnim okvirom ukazati na sjaj znatnog doba slikarstva, dodaje Šarčević.

Ovu po mnogočemu posebnu i vrijednu izložbu možete pogledati do 7. kolovoza.