Hrvati se okreću funkcionalnoj hrani

U doba pandemije  građani žele jesti zdravije i jačati imunitet pa je došlo do porasta zdrave prehrane. Bitno je napomenuti da ne postoji zdrava i nezdrava hrana, nego zdrava prehrana, kazala je za emisiju "Dobro jutro, Hrvatska" Valentina Šimić iz sektora za poljoprivredu HGK, dodavši kako se pojam veže uz hranu koja se zove funkcionalna.

Počela se proizvoditi 80-tih godina u Japanu pa je svijet to vrlo brzo prihvatio - objasnila je Šimić.

A funkcionalni proizvodi su oni koji osim svojih hranjivih vrijednosti imaju biološke aktivne komponente koje predstavljaju dobrobit za naše zdravlje, za naše funkcije u organizmu - poboljšanje krvožilnog sustava, smanjenje tjelesne težine... Što se tiče primjera oni su, kaže, svuda oko nas - mediteranska smo zemlja - imamo puno voća, povrća, maslinovo ulje, ribu, mliječne proizvode, žitarice...

Veličina tog tržišta je oko 161 mlrd. dolara, očekuje se da će 2025. biti 275 mlrd. dolara. Hrvatska prehrambena industrija također prati te trendove pa smo i sami počeli proizvoditi funkcionalne proizvode.

- Formula je da se treba jesti pomalo i umjereno - svega pomalo - savjetuje Šimić i otkriva da su svjetske procjene pokazale kako je ta hrana i do 500 posto skuplja od ostale hrane.  Razlog za to je specifična proizvodnja, ali i mnoštvo istraživanja, certificiranje proizvoda itd.

Potrošačka košarica u Hrvatskoj je vrlo skromna, ali ipak se najviše troši na hranu - 18,8 posto, za usporedbu u Austriji samo 9 posto. U doba pandemije ljudima je vrlo važno da jedu zdravu i sve više sade i svoje vrtove. Šimić naglašava da funkcionalna hrana, zdrava prehrana ne mora biti uvijek skupa.

- Ako povećamo svijest potrošača i dobro se organiziramo, možemo pripremati zdrave i jeftine obroke za cijelu obitelj - leća, grah, heljda, ribice, zeleno povrće...Danas je tržište otvoreno, uvoz je slobodan i sve je veći uvoz hrane, ali potrošači žele kupovati hrvatsko i industrija se zaista trudi to omogućiti, kaže.

Uvjerena je da iako je Hrvatska mala zemlja, ima veliki potencijal za proizvodnju zdrave hrane, bitno je samo da je proizvodnja mudra, da se radi istraživanje tržišta i bitno je, kaže, okrenuti se proizvodima koji su traženi i lako se mogu plasirati.