Odlučili u 45 dana skinuti 10-ak kilograma, i uspjelo im je!

Debljina je jedan od najvećih javnozdravstvenih problema, a s njom su povezane brojne bolesti. Za one koji bi se htjeli riješiti viška kilograma, koprivnički Gradski bazeni Cerine u svojoj ponudi nude program za zdravo mršavljenje. Do sad je nekoliko polaznika završilo program, među njima i dvojica koprivničkih novinara.

Bojan i Miroslav
već duže vrijeme imaju povećanu tjelesnu masu. Kažu da su višak kilograma skupili zbog prirode posla, a težinu koju su dosegnuli više ne mogu nositi. Odlučili su riješiti se viška kilograma i prijavili se na izazov.

- Odlučili smo u 45 dana smršaviti preko 10 kilograma. Kolega je smršavio, kao i ja oko 12 kilograma - i mogu reći da je bilo jako naporno, ali u onih zadnji 30 dana su kilogrami počeli puno brže padati, kaže Miroslav Mirković.

Bojan radi kao radijski voditelj i većinu radnog vremena provede u sjedećem položaju. Priznaje kako je zapostavio ikakav oblik rekreacije, kao i brigu o načinu prehrane.

- Mislim da bi se svatko tko se bavi sjedilačkim poslom trebao odlučiti za ovakav korak. Možda upisati nešto sa strane, neki trening, ništa strašno, preporuča Bojan.

Sam program na Cerinama prilagođen je životnim navikama i željama pojedinca, a osmislili su ga nutricionisti i kineziolozi. Uz zdravu i pravilnu prehranu treninzi su se održavali u teretani i bazenu.

- Bazirali smo treninge prema antropološkim, morfološkim sposobnostima i mogućnostima momaka, prehranu smo bazirali prema njima, treninge smo obavljali kako smo mogli. Ispočetka smo učili motoričke sposobnosti, pokrete, kretnje, a nakon toga smo pokušali sve više napredovati, kaže trener Sportskog centra Cerine Luka Stanišić.

Dok je za jedne nemoguća misija, za druge je izazov nakon kojeg uz volju i strpljenje dolaze rezultati.

- Puno mi je lakše, prvenstveno što se ja dobro osjećam u svojoj koži, a tu je onda i psihičko zdravlje - jako važno. Jako dobro, zapravo zadovoljni smo rezultatom koji smo napravili, kaže Bojan.

U slučaju ovoga dvojca kilogrami su se povećavali postepeno, stoga se radi očuvanja zdravlja u ovakvim slučajevima ne preporuča naglo mršavljenje.

- Mršavljenje i treniranje moraju biti maraton, a ne sprint, polagano gubiti po pola kile tjedno, trening uz prehranu, više se kretati, manje jesti - to su dvije najbitnije stvari za ući u kalorijski deficit. Što više kilograma izgubimo u kratkom vremenu to se brže vrate, ističe trener.

Miroslav unazad nekoliko godina radi na projektu gastro serijala gdje se susretao s raznolikom ponudom jela kojoj nije mogao odoljeti. Nakon što je smršavio osjeća se zdravije i produktivnije te nema toliko izraženu potrebu za snom.

Život mi se dosta promijenio, nekako sam navikao svoj organizam na treninge, na kretanje i osjećam se bolje i pazim što unosim, kaže Miroslav Mirković.

Nakon što su prošli svoj program s ciljem promocije zdravog načina života, odlučili su se na skok padobranom s 3500 metara, te pri slobodnom padu pojeli zdrav obrok. Skok su izveli uz potporu instruktora specijaliziranih za takvu vrstu skokova, inače članova Hrvatske padobranske reprezentacije.