"Gelato" - jedan od glavnih proizvoda u Italiji tijekom pandemije

Dok se brojni talijanski trgovci, ugostitelji i tvrtke suočavaju s ekonomskim poteškoćama zbog pandemije koronavirusa, Talijani ne odustaju od 'gelata', što potvrđuje važnost te ledene poslastice za talijansku ekonomiju.

Svaka talijanska obitelj godišnje potroši prosječno oko 70 eura na 'zanatski' gelato. Riječ je o ukupnom godišnjem trošku od gotovo dvije milijarde eura, podaci su talijanskog Instituta za statistiku (ISTAT).

Jedan od novih ukusa sladoleda napravljen od bijele čokolade s kremom od lješnjaka i pistacija s dodatkom trešanja, nazvan je "lijek za covid", a kako kažu u jednoj 'gelateriji' u predgrađu Milana, zamisao je bila pokušati lišiti stanovništvo stresa zbog strogih mjera uvedenih tijekom pandemije.

Istaknuli su da vrlo dobro znaju kako sladoled ne može ljude izliječiti od koronavirusa, no nakana im je bila izmamiti osmijeh na licima kupaca te poslastice.

Po nedavno objavljenim podacima, obitelji u talijanskoj regiji Marche godišnje konzumiraju 12 kilograma sladoleda, a omiljeni su im tradicionalni okusi poput čokolade, limuna, jagoda, stracciatelle i pistacija.

U Apuliji 50 posto stanovnika radije kupuje ručno napravljen gelato nego industrijski sladoled, a u toj regiji na talijanskome jugu radi oko 3000 zanatskih gelaterija s oko 5500 zaposlenih.

Oko 62.000 ljudi u Italiji uključeno je u aktivnosti koje su povezane s proizvodnjom i prodajom ručno izrađenog sladoleda.