U 23 godine Zemlja je izgubila 28 trilijuna tona leda

Britanski znanstvenici su između 1994. I 2017. godine analizirali satelitske snimke glečera, planina i ledenih pokrova, zaključivši da je Zemlja u tome razdoblju izgubila iznenađujućih 28 trilijuna tona leda.

Znanstvenici sa sveučilišta u Leedsu, Londonu i Edinburghu toliki gubitak leda nazivaju nevjerojatnim i smatraju da bi on mogao rezultirati dramatičnim porastom razine mora, možda čak i za metar do kraja stoljeća.

Rezultate studije objavili su u časopisu Cryosphere Discussions.

- Da to stavimo u kontekst - svaki centimetar porasta razine mora znači da će u dogledno vrijeme milijun ljudi biti raseljeno iz svojih domova koji se nalaze na niskoj nadmorskoj visini, kazao je Guardianu profesor Andy Shepherd sa sveučilišta u Leedsu.

Dramatičan gubitak leda može imati i druge posljedice, uključujući poremećaje u biološkom zdravlju arktičkih i antarktičkih voda i smanjenju sposobnosti planeta da Sunčevu radijaciju reflektira natrag u svemir.

Britanski rezultati odgovaraju najgorem predviđenom scenariju UN-ova međuvladinog panela za klimatske promjene (IPCC).

- Ranije su znanstvenici proučavali pojedina područja na kojima se otapa led, poput Antarktike ili Grenlanda, no ovo je prvi put da je netko proučavao globalno otapanje leda koji nestaje s našeg planeta, rekao je Shepherd za Guardian te dodao kako ih je ono što su otkrili zaprepastilo.

- Malo je vjerojatno da je velik dio od 28 trilijuna izgubljenih tona leda izravna posljedica klimatskog zagrijavanja, rekao je.