'U trenu' rasprodano ekskluzivnih 500 hrvatskih kriptomarki

Prva hrvatska kriptomarka u samo 16 sati nakon izdavanja rasprodana je tj. 'planulo' je svih 500 ekskluzivnih primjeraka, a mogle su se kupiti i kriptovalutama te su već aktivirane i na blockhain mreži, izvijestili su u četvrtak iz Hrvatske pošte, izdavatelja tih marki.

Hrvatska pošta izdala je naime u povodu Dana marke 9. rujna prvu hrvatsku kriptomarku u pet kategorija s pet različitih motiva, koji prikazuju kombi (60.000 primjeraka), vlak (25.000 primjeraka), brod (10.000 primjeraka), zrakoplov (4.000 primjeraka) i dron (1.000 primjeraka).

Ukupna naklada tog izdanja je 100.000 primjeraka, a autori te jedinstvene marke su Ivana Vučić i Tomislav-Jurica Kaćunić, dizajneri iz Zagreba, ističu iz Pošte.

Nominalna vrijednost kriptomarke je 50 kuna, a izdana je u prigodnom bloku s jednom samoljepljivom poštanskom markom na PVC podlozi.

Za ekskluzivnih 500 primjeraka te marke, koje su rasprodane, bilo je omogućeno i plaćanje u kriptovalutama.

- Kriptomarke se i dalje mogu kupiti u svim većim poštanskim uredima i u mrežnoj trgovini Pošte, a samoljepljiva fizička marka može se koristiti za plaćanje poštarine i uz nju se dobivaju svi podaci za aktivaciju ili prijenos digitalne kriptomarke u digitalni novčanik, poručuju iz Pošte, dodajući da je u prosjeku po jednom novčaniku kupljeno šest kriptomaraka, a tri novčanika s trenutačno najvećim brojem kriptomaraka imaju 42, 52 i 60 primjerka.

Kriptomarka je osmišljena u suradnji s hrvatskom blockchain zajednicom, digitalni token izradila je hrvatska tvrtka Bitx, a u projektu je sudjelovala i Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD), iz koje objašnjavaju da je prva hrvatska kriptomarka prva poštanska marka koja spaja digitalni i analogni svijet.

Sastoji se od dva dijela - standardne odstranjive samoljepive poštanske marke s QR kodom i digitalnog tokena koji ostaje za korištenje na blockchainu (aplikaciji, računalu ili mobitelu).

Iz AKD-a ističu i da je to, nakon Gibraltara i Austrije, treća kriptomarka na svijetu, koja će, kako vjeruju, Hrvatsku staviti na svjetsku blockchain kartu.

Fizička se i ta marka (u vrijednosti od 50 kuna) može koristiti za slanje pošiljaka kao i svaka druga marka, a digitalni dio vlasnik kriptomarke može zadržati kao dio svoje osobne virtualne kolekcije, čime je i filateliji dodana nova dimenzija zaštite od propadanja zbog proteka vremena.

Za potrebe Hrvatske pošte, AKD je, kako otkrivaju, realizirao kompleksan proces poslova oko te marke, uključujući ispis jedinstvenih QR kodova, individualizaciju i tisak kriptomarki višebojnim ofsetom na PVC kartici od 75 grama, veličine 35,73 x 40,98 milimetara.