Čarobna pilula zdravlja zove se - pokret

Čak 62 posto stanovnika Hrvatske ne bavi niti jednim oblikom tjelesne aktivnosti, a nekretanje je veliki uzročnik razvoja kroničnih bolesti o kojima ćemo sve više govoriti., ustvrdio je dr. Natko Beck, radiolog i influencer za područje fizičke aktivnosti zdravlja i kretanja.

Za pokret dr. Natko Beck kaže da je - čarobna pilula zdravlja. Ističe da su ljudi predodređeni za kretanje i da optimalno funkcioniraju kada brzo hodaju i lagano trče. A to su danas svi zaboravili.

- Vezani smo za sjedenje, prije smo bili vezani za polje, za traženje hrane i potrebu za hranom. Civilizacijski smo došli do razine da to više ne moramo raditi. Sada je pokret postao suvišan, ti pokreti nisu više operativni sustav tijela. To je kao da s kompjutera maknete operativni sustav i očekujete da će raditi. Treba se pomaknuti, ustati, napraviti čučnjeve, protegnuti se i onda opet sjediti, savjetuje.





Središnji državni ured za šport proveo je 2017. istraživanje u sklopu izrade Nacionalnog programa športa koje je pokazalo da se čak 62% stanovnika Hrvatske ne bavi niti jednim oblikom tjelesne aktivnosti. Dr. Beck naglasio je da je nekretanje veliki uzročnik razvoja kroničnih bolesti o kojima ćemo u budućnosti sve više govoriti. Ujedno stvara i akutne probleme  poput bolova u leđima, ramenima zbog kojih su onda ljudi nesposobni ići na posao, ni brinuti se za obitelj.

Ponovo učiti pravilne pokrete

Dodao je da su i kućanski poslovi tjelesna aktivnost, ali ako su svrsishodni. Važno je pravilno raditi pokrete jer si ljudi s krivim pokretima mogu napraviti puno više nego koristi. Nije dovoljno reći „puno hodam“, treba znati pravilno. Neki svojevoljno vježbaju u teretani i nanose si štetu. To jest fizička aktivnost, ali nije ispravna i moramo se ponovo naučiti pokretu da bi znali što je to, rekao je dr Beck. 

Formula za sreću - kretanje, hrana, san i ljubav

Tajna dobrog izgleda je kretanje, ali i pravilan unos hrane. Neki kažu da je za naš izgled 70% bitna ishrana, a dr Beck naglašava da omjer nije toliko bitan. Za zdravlje i dobar izgled bitno je kretanje (tjelesna aktivnost), prehrana i san. I ljubav.

Tko ujutro jede badem?

Smatra da još uvijek nismo dovoljno osviješteni o zdravoj prehrani, to vidi iz svoje svakodnevne prakse. Ljudi više znaju gdje mogu pojesti dobar hamburger nego o zdravoj hrani. U posljednje vrijeme sve više se ljudi okreće OPG-ovim za nabavku hrane, a je li to trend, dr. Beck je komentirao: To je svakako pohvalno, ali nije održivo za cijelu populaciju. Govorimo o  malom postotku ljudi, to je kao da pitate „tko ujutro jede badem“?

Gladovanje ili pet obroka na dan?

Dr Beck ne doručkuje, takav mu je bioritam. Više je pobornik gladovanja nego 5 obroka na dan. Sve  ima svoj plus i minus. Za sebe kaže da je lopov sakupljač, preko dana, kad je gladan pojede voćku i slično, a kad dođe doma pojede kvalitetan nutritivni ručak. Naglašava da su svi individue i da treba slušati svoje tijelo u svakom kontekstu.

Slušati svoje tijelo u svakom kontekstu

- Trebamo više pričati o tome što znači zdravlje. Pokret za zdravlje znači jako puno. Ljudi koji se kreću imaju puno manje masne jetra, nemaju bolove u zglobovima, imaju puno bolju kvalitetu života nego ljudi koji se ne kreću. I bolju energiju i poletniji su. To je nagrada za mozak.  U svakom kontekstu to je kvalitetna dobra odluka - kretati se više, rekao je dr. Beck.

Male odluke, velika dobrobit

-  Kažem ljudima „pokušajte cijelo vrijeme  razmišljati o tome da ste u pokretu“. Ako gledamo samo sportski „45 minuta ću odraditi pa sam se onda namirio“, to je onda opet krivo. Ako ćete sjediti 6 sati u komadu, ništa poslije toga ne može pomoći. Treba se ustati, prošetati, vratiti nazad, istegnuti ramena, barem nešto napraviti da se tijelo opet normalizira. Cirkulacija nam ovisi o tome. Drugačija je cirkulacija kad sjedite, ležite ili kad hodati i trčite, dodao je.

Pobornik je malih odluka, tako da svaki mali dodatak koji čovjek unese  u život, a  koji je konstruktivan,  hvale  vrijedan je i pravi korak prema naprijed.