Romobil - prijevozno sredstvo nedefinirano zakonom

Brzi su, nepredvidljivi i sve ih je više na ulicama pa predstavljaju opasnost u prometu. Sve ih je više jer imaju mnoge prednosti, postižu velike brzine, ne treba vam klasično parkirališno mjesto.

No ta vozila nose i sve veće izazove u prometu. Uskoro se kreće u zakonske izmjene kojima bi se konačno trebala definirati pravila njihova sudjelovanja u prometu.

U odijelu, uspravno, na dva kotača. Kad god je lijepo vrijeme, predsjednik riječkoga gradskog Vijeća Andrej Poropat na posao dolazi romobilom.

- Prije svega, to je ekološki prihvatljivije, a i guštam u tome. Na neki drugi način vidim grad, sporiji sam u prometu i onda obraćam pažnju na neke detalje koje ne bi inače vidio, rekao je.

Romobile voze mladi, stariji, poslovnjaci, političari, čak i svećenici.

- Može potegnut i po uzbrdici, idem najviše po gradu ali mogu i dalje, čak do kampusa odem. Odličan je stvarno tko ga je izumio svaka mu čast i želim mu obilje blagoslova, odličan izum koji je ekološki prihvatljiv, koristan, brži smo, mobilniji smo, možemo više toga obavit po gradu u jednom danu, rekao je Ivan Dominik Iličić, studentski kapelan Riječke nadbiskupije.

Neki modeli mogu "potegnuti" i puno više od limitiranih 25 km/h i predstavljaju opasnost u prometu. Nisu rijetki slučajevi naleta romobila na pješaka ili sraz s drugim vozilom.

- Nažalost moram reći da su neki završili s vrlo teškim ozljedama. Ono što očekujemo od izmjena zakona da se definira u koju kategoriju bi svrstali električne romobile, po kojim prometnim površinama bi se kretali i koje uvjete bi morao ispunjavati vozač takvog vozila, rekao je Boris Skeledžić, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa PU primorsko-goranske županije.

Ovo novo prijevozno sredstvo zakonski trenutačno nije definirano. Jedino što u zakonu piše jest da se ne smije kretati kolnikom već nogostupom. U suprotnom, kazna je 300 kuna. Pravila treba bolje urediti, slažu se naši sugovornici, jer romobila je sve više. Čak i u brdovitoj Rijeci.