Petar - samouki genijalac iz Splita

Petar Alfirević, sedamnaestogodišnji je učenik Graditeljsko-geodetske tehničke škole u Splitu i pravi je genijalac. Napravio je 3D animaciju Peristila i 3D animaciju podruma Dioklecijanove palače. Profesori su mu samo dali naputke kako raditi, on kao samouki mladić sve je sam napravio.

Taj mladi genijalac kazao je kako mu je izrada 3D animacije podruma Dioklecijanove palače bio dodatni izazov zbog toga što je već postojala rekonstrukcije cijele palače.

- Podrum još nitko nije napravio osim mene, izmjerio sam sve sam i crtao, poručio je Petar.

Istaknuo je da nije bilo lako, jer je prvo na internetu morao pronaći mjere te postaviti omjere. Dodao je da se služio raznom literaturom. Nakon toga, kazao je Petar, crtež se unosi u program na računalu te počinje prava gradnja. Od stupova, pa do najsitnijih detalja.

Njegova mentorica i autorica projekta Magda Maver istaknula je kako je cijela škola ponosna na Petra, a i na ostale učenike koji sudjeluju u ERASMUS + KA2 projektu. Naglasila je da projekt obuhvaća Hrvatsku UNESCO baštinu. Maver je kazala da su svi članovi projekta uzorni učenici, ali da im profesori ostalih predmeta ne popuštaju.

- Nema popuštanja, svaki profesor traži svoje. Nekad zaborave da su djeca u projektu, dodala je mentorica.



Petar je naglasio kako mu projekt svakodnevno oduzima pet do šest sati. Inače se bavi i plivanjem, te mu ostaje malo slobodnog vremena, ali kaže da uživa u tome što radi. Ljubav prema arhitekturi je počela još od malih nogu, kada mu  je učiteljica razredne nastave, Dijana Dvornik pokazala dijelove Dioklecijanove palače, znao je koju će školu upisati.

Njegov rad fascinirao je i Ivana Žižića, arhitektonskog tehničara koji se priključio projektu. Ivan je napravio 3 D animaciju zvonika svetog Duje, također sam bez ičije pomoći. Autorica projekta Magda Maver oduševljena je njegovom animacijom.

Poručila je da su učenici jedni drugima podrška te da samo izmjenjuju ideje kako bi animacije bile bolje. Maver je rekla da tako uče i povijest o svom gradu Splitu.

I Petar i Ivan svoju budućnost vide u arhitekturi, nadaju se da će upisati  Fakultet arhitekture ili građevine u Splitu ili Zagrebu. Vršnjaci se dive njihovoj požrtvovnosti. Maver je naglasila da se isplati ulagati u takve genijalce jer su oni budućnost naše Hrvatske.