"Nit' će djeca u brodice, nit' će brodice preko Cetine"

Građani Omiša i okolice drugi put u deset dana prosvjedovali su zbog zatvaranja ceste od Omiša do Zakučca - zbog izgradnje obilaznice Split - Omiš. Sporna bi dionica u iduće dvije godine, u nekoliko navrata, trebala biti zatvorena ukupno osam mjeseci, a alternativni put produljio bi putovanje.

Ponuđenim privremenim rješenjem Hrvatskih cesta nisu zadovoljni.

Građani iz Mjesnih odbora s područja Poljica te vlasnici i radnici tvrtki iz Poslovne zone Zakučac traže da Vlada donese odluku o gradnji tunela Lisičina. Tijekom dva mjeseca gradnje tunela promet na dionici Omiš-Zakučac bio bi prekinut, a za to vrijeme osigurao bi se alternativni prijevoz preko Cetine - za ljude, ali i vozila. 

"Nit' će djeca u brodice, nit' će brodice preko Cetine" - poručuju prosvjednici predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću. Zbog stotinu djece koja bi tako putovala do Omiša pisali su pravobraniteljici.

- Nemoguće je u zimskim uvjetima djecu slati na brod. Nisu sva djeca za vožnju brodom, a zimi ih staviti u brod, to nema veze s pameću, ističe Dolores Filipović, predsjednica MO Zakučac.

Nisu, ističu, protiv zaobilaznice, ali dok se sljedeće dvije godine bude gradila, mnogima će višekratno zatvaranje dionice Omiš -Zakučac poremetiti svakodnevne aktivnosti; samo u poslovnoj zoni 500 je zaposlenih- ističu. A kad na red dođe sanacija stijena - nitko, kažu, ne zna što slijedi. 

- Ako im se odroni neki kamen nepredviđeno,  tko zna što ih čeka! Nama će zatvoreno biti tko zna koliko i zato ostajemo pri tome da je tunel jedino pravo rješenje, naglašava Filipović.

Tunel Lisičina odavno u planovima- i grada i Hrvatskih cesta. Iako je prije deset dana ta ideja ocijenjena teško izvedivom- mještani od nje ne odustaju.  

- Ako u današnje vrijeme ne mogu u 50 dana probušiti tunel od 300 metara, mislim, o čemu pričamo, ogorčen je Tomislav Tomaš. Jedna od mogućnosti je i teretni trajekt "Žigljen"- uz putnike prevozio bi i vozila. 

- On je u stanju proći kroz ovaj most. Tako da Hrvatske ceste mogu otvoriti, trajekt bi se sidrio poprečno i služio bi kao nekakav ponton za vrijeme izvođenja radova, pokazuje Tomaš.

Pregovori s Hrvatskim cestama - nastavljaju se.