Tjelesni na distanci

Epidemija ostavlja trag na školstvu, a među najteže pogođenim nastavnim predmetima svakako je tjelesna i zdravstvena kultura. Sa samo dva sata tjedno, naši učenici ionako imaju najmanju satnicu tog predmeta u Europi, a sada im, zbog strogih epidemioloških mjera, nastava uvelike ovisi o vremenskim uvjetima. Kako se profesori snalaze, u rubrici Sunčice Findak: O školstvu na distanci.

-
Mi pokušavamo omogućiti učenicima da provode TZK u prirodi na vanjskim terenima, da su što više bez maske, kaže Ivana Kutle, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture iz Druge ekonomske škole u Zagrebu.

Trčanje, razmak - na to se, kažu nam mnogi, nažalost, sada sveo tjelesni. I dodaju: još ćemo na kraju, potraje li ova situacija, taj predmet imati od proljeća do proljeća. Gledat će se u nebo, ovisit će o vremenskim uvjetima jer u dvoranama je sve ograničeno.

-  Vi to ne možete nadoknaditi za 2 ili 3 godine, možda neki predmet mogu, pa ta znanja koja neće naučiti sada naučit će za par godina. Ali rast i razvoj, nešto u čemu tjelesna i zdravstvena kultura aktivno sudjeluje, tu smo mi u strahu da će posljedice ove pandemije biti nesagledive, kaže prof. dr. sc. Damir Knjaz s Kineziološkog fakulteta u Zagrebu.

Dodaje, rast i razvoj između 10 i 12 godina ne može se nadoknaditi između 16 i 18.

- Profesori TZK su očajni i frustrirani, znaju da djeci mogu puno ponuditi, nažalost zbog ovih mjera kao da vas je netko osakatio, ne da vam da provodite svoj program, kaže Knjaz.

U malim mjestima pogotovo, škola koja ima dvoranu kao da je dobila na lotu. No, sada je ona, kažu nam, gotovo neupotrebljiva.

- U kurikulumu vezano za ovu situaciju piše: da učenici ne bi trebali igrati nogomet, košarku, odbojku, sve što se koristi loptom, kaže Vladimir Grudenić,
ravnatelj OŠ Mače.

Nekima je potres donio dodatne probleme.

- Naša dvorana je neupotrebljiva za sada. Tjelesni će se organizirati u razredima ili u blagovaonici kada pada kiša, kaže Tomislav Milek, ravnatelj OŠ Lovre pl. Matačića u Zagrebu.

U onim školama u kojima je dvorana upotrebljiva poseban je režim.

- Ako se dogodi da su paralelno dva razreda u dvorani, jedan ulazi s jedne drugi s druge strane, nakon svakog razreda se dezinficira i svlačionica i dvorana, pojašnjava Ivana Kutle.

Čini se da je na vidiku još jedan problem, boreći se protiv jedne pandemije, djecu izlažemo drugoj: pandemiji fizičke neaktivnosti.