Varaždin: kultni ‘Dnevnik Anne Frank’ kao monoopera

Kultni ‘Dnevnik Anne Frank’ dosad je preveden na 65 jezika i simbol je stradanja židovskog naroda za vrijeme holokausta, a upravo je ta knjiga nadahnula Grigorija Frida, koji je i sam židovskog podrijetla, na skladanje monoopere, jedine opere o toj temi, te pisanje libreta.

Praizvedena u Moskvi 1927. godine, uz klavirsku pratnju, sinoć je premijerno izvedena u HNK Varaždin.

Priča o židovskoj djevojčici Anne Frank koja se dvije godine s obitelji skrivala pred nacistima, postavljena je na Velikoj sceni kao složeni multimedijski projekt.

- Radi se o jednom paradigmatskom, modernističkom djelu koje je svojom temom, nažalost, uvijek podsjeća, prisjeća i još uvijek je aktualno, s obzirom na priču Anne Frank i s obzirom na svijet u kojem smo živjeli i u kojem ponovno živimo, rekao je redatelj Ozren Prohić.

Za mladu sopranisticu Mariju Lešaja nimalo lak zadatak bio je otpjevati i odglumiti sve događaje i emocije koje proživljava Anne Frank u ograničenim životnim uvjetima.

- Dakle, uloga je zahtjevna pjevački, vokalno, ali i glumački, što me vrlo raduje jer je redatelj Ozren Prohić to stvarno divno razigrao. Ja se moram pomučiti, što nije loše, ali nadam se da je dobar rezultat, ističe sopranistica Marija Lešaja.

Sopranisticu u naslovnoj ulozi glazbeno prati Orkestar mladih glazbenika Muzičke akademije u Zagrebu.

- Radi se o 55 minuta glazbe. U orkestralnoj rupi svira samo devet glazbenika koji imaju u svom instrumentu solističku ulogu. To treba sve spojiti u jedan homogeni zvuk i podcrtati svaku emociju koju tekst nalaže, objašnjava dirigent Matija Fortuna.

Monooperom ‘Dnevnik Anne Frank’, premijerno izvedenom na nedavno obnovljenoj Velikoj sceni s orkestralnom rupom, otvorena je paralelna kazališna sezona i program komorne opere te se tako glazbeno-scenska djelatnost vratila u varaždinski HNK.