Dubrovnik: izložba uz stotu godišnjicu smrti Celestina Medovića

Obilježavajući 100 godina od smrti jednog od najvažnijih predstavnika hrvatskog modernog slikarstva, Mate Celestina Medovića, u Galeriji Dulčić Masle Pulitika otvorena je izložba na kojoj su  predstavljena njegova djela iz zbirke Umjetničke galerije Dubrovnik.

Na izložbi su predstavljena djela iz svih faza slikarova djelovanja. Tu su portreti, pejzaži, posebno djela sakralne motivike. Žanrovska raznolikost pokazuje da je slikar visoke dosege ostvarivao u različitim poljima djelovanja.

- Ovoj izložbi je prethodila i restauracija dvaju slika. Priređivanje izložbi valorizacija umjetnika iz zbirke u povodu obljetnica, prilika je da određena djela restauriramo, napominje ravnatelj UGD-a Tonko Smokvina.

Medović je bio vrsni portretist, a najviše je kažu volio portretirati starije ljude, no većinu portreta ipak je radio po narudžbi. Među djelima sakralne tematike koja uključuje studije i skice predstavljena je i rijetko izlagana slika monumentalnih dimenzija 'Isus pada pod križem'.

- Djelo je originalno rađeno za kapelicu dubrovačke bolnice. Naručitelji su bili toliko zadovoljni, kako kaže Medović, da su ga platili čak i poviše honorara. Normalno, kad ga gledamo iz današnje perspektive, to je bilo prije münchenskog školovanja, vidimo da tu ima i nekih nedostataka, međutim vidi se i ogroman napredak koji je ostvario od prvih amaterskih oltarnih pala, ističe kustosica izložbe Rozana Vojvoda.

Posebno mjesto na izložbi zauzimaju Medovićevi pelješki pejzaži čije porijeklo treba tražiti u vezanosti slikara za rodni kraj. Pelješkim pejzažima prepunim svjetla impresionističkog duktusa, koji se očituje u mrljastom potezu kasne Pelješke faze, Mato Celestin Medović dao je najveći doprinos hrvatskom slikarstvu.