HTV3: kad urednice zapjevaju i rasplešu se...

Jedan je spot ovih dana oduševio vjerne gledatelje našeg kanala HTV3. Četiri urednice, Lidija Špiranec, Maja Njirjak, te dvije dugogodišnje radijske urednice, koje posljednjih sezona gledatelji prate i putem malih ekrana - Jana Haluza i Lidija Lacko Vidulić našle su se, naime, u novim plesno-pjevačkim ulogama.
Urednica odjela Kultura HTV-a i inicijatorica i urednica emisije Art á la carte, Lidija Špiranec odlučila se za iskorak u vrsti promidžbe i napravila televizijski promo-spot u duhu 60-ih godina prošloga stoljeća.

- Art á la carte, emisija je koju prati specifičan broj gledatelja, kao i ostale emisije iz kulture. Budući da sadržaj iz kulture i umjetnosti teško dopire do gledatelja, ideja vodilja jest promijeniti pristup, proširiti okvire, tzv. elitističke kulture. Napravili smo svojevrsnu parodiju. Ujedinili smo kreativni potencijal, osmislili promo spot, koji je prema mom mišljenju duhovit i retro, a stih i glazba, lako ulaze u uho, kaže Lidija Špiranec.

Emisija se treću godinu emitira na HTV3, uglavnom u kasnovečernjem nedjeljnom terminu, a obuhvaća teme od arhitekture, kazališta, opere do suvremenog plesa.

U nastavku pogledajte spot o kojem se priča, a arhiv emisija Art á la carte možete pronaći na našoj multimedijskoj usluzi HRTi:



Naše četiri urednice tako su zakoračile u potpuno drugo područje, s jedinom željom da skrenu pozornost gledatelja na emisiju koja ima i njeguje vrijedan i kvalitetan sadržaj. I dok je tekst nastajao zajedničkim snagama, glazbu je skladao svjetski priznati pijanistički virtuoz Matej Meštrović.

- Glazbu za najavnu špicu emisije komponirao sam doslovce u ‘jednom dahu’. Vraćajući se sa puta, na autoputu sam uzeo pauzu, pročitao tekst pjesme i iz prve, ‘u mobitel’, otpjevao i snimio melodiju čitave špice, priča Meštrović.

Već sutradan napisao je aranžman i note, a energija i polet bili su toliko pozitivni, da je – kaže on - odmah znao da stvaraju nešto originalno i nešto što će zasigurno dati jedan novi i svježi identitet emisiji Art á la carte.

Na vrlo melodičnu glazbu i stihove valjalo je napraviti i plesni pokret. Koreografski potpis dala je Vesna Mimica, dugogodišnja novinarka HRT-a, koja stoji iza desetaka mjuzikl projekata, pogotovo onih iz redakcije Dobro jutro Hrvatska.

Plesači su Branko Banković, član Studija za suvremeni ples, i Tomislav Strmečki, mlađe ime plesne scene koji aktivno sudjeluje u plesnom centru Osmijeh, a kostime je uz šminkerice HRT-a osmislila kostimografkinja Vesna Šipušić Buljan.

Potpis čitavom projektu daje redatelj Ivan Mokrović, mlađe ime u HRT-ovom adresaru, ali vrlo vezan uz nostalgično vrijeme HRT-a:

- Mišljenja sam da kao društvo živimo u površnom, ubrzanom svijetu tehnokracije koji je izgubio sjaj, polet, zanesenost i ideale. Preselili smo se u virtualno, ne živimo sada I tu. Spot koji smo svi zajedno iznjedrili, zamislio sam kao veseli, poletni, zaigrani mjuzikl na krilima mašte i zanosa. Jer upravo time sam želio istaknuti da visoka kultura koju naša emisija njeguje, nije nešto staromodno, suhoparno, dosadno i mrtvo već dapače- nešto zabavno, poletno, rasplesano, inspirativno i puno životne radosti, poručio je Mokrović.

Glazbeni promo spot montirao je višestruko nagrađivani Hrvoje Mršić, a gledatelji su nastanak spota mogli pratiti na profilima društvenih mreža urednica emisije, kao i na Instagram stranici emisije @artalacarteofficial_htv3 :

Kako je nastao spot o kojem se priča otkrili su nam gosti emisije Dobro jutro, Hrvatska - skladatelj Matej Meštrović i redatelj Ivan Mokrović: