Izazovi filmske i TV industrije u doba pandemije

Konferencija PROFilm Days, koja se održava danas, u četvrtak, online, okupila je niz stručnjaka s područja filma kako bi razmijenili iskustva o novim okolnostima s kojima se suočavaju zbog pandemije.

Organizatori cjelodnevne konferencije su Zagrebački filmski ured, u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, uz pokroviteljstvo Ministarstva kulture i medija i Gradskog ureda za kulturu.

Konferenciju možete pratiti na Facebook stranici Zagrebačkog filmskog ureda:



Državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl rekao je, otvarajući konferenciju, da je audiovizualni sektor najviše osjetio posljedice pandemije te da je Ministarstvo odmah donijelo mjere da im se olakša, što nastavlja raditi i dalje.

Izvijestio je da je osigurano 30 milijuna kuna za filmske poticaje i još toliko, omoguće li to pandemijski uvjeti, a i povećana su sredstva za audiovizualnu proizvodnju.

Savjetnik pročelnice zagrebačkog Gradskog ureda za kulturu Nikola Stojadinović vjeruje da će i ova konferencija pokazati kako ćemo na filmskom području u budućnosti imati dobre rezultate te se nada da će se Zagreb i hrvatsko tržište još više otvoriti stranim producentima.

Okupljene je pozdravio i ravnatelj HAVC-a Chris Marcich, rekavši kako je sposobnost prilagodbe ključna za održavanje industrije u svim segmentima i pohvalivši organizatore na ustrajnosti i hrabrosti da organiziraju konferenciju u ovakvim vremenima.

Mia Pećina Drašković, voditeljica Zagrebačkog filmskog ureda, smatra da online izdanje konferencije potencijalno može imati i prednosti, primjerice i u tome što je osiguran razgovor s proslavljenim filmskim producentom Rickom McCallumom, poznatom po suradnji s Georgeom Lucasom i nizu projekata, među kojima su najzvučniji serija 'Mladi Indiana Jones' i tri nastavka ‘Ratova zvijezda’.

CinemaExpo je McCalluma 1999. proglasio producentom godine, a u međuvremenu je sudjelovao u osnivanju producentske tvrtke Film United koja je postala jedna od vodećih u Srednjoj i Istočnoj Europi s bazom u Pragu, gdje upravo snima film.

McCallum: Bizarna su vremena, ali barem radimo

- Vrlo su bizarna vremena za snimanje, zbog koronavirusa sve je vrlo naporno i skupo s obzirom na stroge procedure koje trebamo poštivati, rekao je McCallum.

Kaže da je izazovno i teško u emocionalnom, psihološkom smislu, jer se nakon snimanja ne može otići na piće s ekipom, zagrliti s kolegama: Drugačije je, više nije tako zabavno, ali barem i dalje radimo, dodao je.

Dosad je snimao u šezdesetak zemalja, voli putovati i biti na terenu: To nije uvijek lako, a osobito sada kada su granice zatvorene. Mislim da ćemo dugo još morati planirati i raditi na ovaj način, barem do kraja iduće godine, ustvrdio je.

U Hrvatskoj je snimao, uz ostalo, TV serijal ‘Borgia’ Toma Fontane i krimi-seriju ‘Granice zločina’ i kaže da ima odlična iskustva, a posebno mjesto za njega je Brač gdje godinama ljetuje.

Najdraža lokacija za snimanje bila mu je Dubrovnik: Bili smo tamo mjesec dana, upoznali smo se dobro međusobno i s ljudima tamo, ali pri srcu mi je i Istra zbog atmosfere, volim Split i Zagreb, a želio bih napraviti film na nekom otoku, Braču ili Korčuli, napomenuo je.

Kada bi opet snimao u Hrvatskoj, iskoristio bi svaki dio obale i otoka, a interijere u studiju za koji smatra da bi ovdje trebao biti izgrađen, osobito nakon što je pročitao studiju Jonathana Olsberga o izvedivosti tog projekta.

- Svatko bi trebao pročitati tu studiju jer pokazuje što prolazimo kao filmaši. Producentu je svejedno koliko su studio ili soba za make-up lijepi, važno je da su dostupni, ali i kakvu će imati potporu države i privatnog sektora, istaknuo je.

Od problema festivala u pandemiji do radionice filmske maske

S izazovima pandemije suočava se i festivalska scena, a o tome kako organizirati filmski festival s propisanim razmakom i drugim epidemiološkim mjerama, na panelu govore predstavnici Pula Film Festivala, Zagreb Film Festivala, ZagrebDoxa i Animafesta.

Od inozemnih predavača na konferenciji se ističe i finski redatelj i producent Arto Halonen koji će na panelu podijeliti iskustva sa snimanja u Zagrebu i Hrvatskoj, gdje je snimio dva dugometražna filma, 'A Patriotic Man' i višestruko nagrađivani 'Murderous Trance'.

Jedna od aktualnih tema je i izgradnja filmskog studija, kao velikog potencijala za hrvatski audiovizualni sektor, a razgovor će se voditi na temelju nedavno predstavljenih rezultata studije izvedivosti projekta.

Posebna su tema i nove tehnologije snimanja na daljinu, osobito reklamnih spotova, o čemu će više reći stručnjaci iz Slovenije i Hrvatske te producentica agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Na panelu Svijetla budućnost - deficitarna zanimanja u filmu predstavnici Hrvatskog društva filmskih djelatnika ukazat će na potrebe tržišta za stručnim kadrom u svim segmentima, a predstavnici Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju te Akademije dramske umjetnosti predstavit će svoje obrazovne programe.

Jedan od panela je i Kinoprikazivači i distrbucija filmova u vrijeme Covida, s ključnim predstavnicima kinematografske industrije, Hrvojem Krstulovićem iz tvrtke Blitz film i video distribucija i CineStar kina, Laurom Houlgatte Abbott CEO Međunarodnog kinematografskog udruženja iz Brisela, Alenom Munitićem predsjednikom Kino mreže.

Održat će se i prezentacija Osiguranja filmskog seta, jedne od najvažnijih današnjih tema zbog potencijalnih problema s koronavirusom, te paneli s iskustvima Interfilma, Kinorame, Drugog plana i Švenka o izazovima traženja i pripreme lokacija za vrijeme pandemije, na kojem sudjeluju istaknuti 'location manageri', koji su radili na nizu hitova, od ‘Dosjea X’ i Marvelovih uradaka do ‘Wonder Woman’.

Konferenciju zatvara radionica filmske maske koja je ujedno i potpora deficitarnim zanimanjima u filmu, a vodit će ju slikarica maske Ivana Pralija.

Konferencija se može pratiti preko linka na službenoj stranici Zagrebačkog filmskog ureda ili na njegovoj Facebook stranici.