Pajo Pajić - posljednji skretničar

S gašenjem Uljanika, Pula je izgubila teretni promet, time i većinu željezničkog prometa ali i radnika iz središnje Istre. Bez obzira na stanje, skretničar Pajo, svaki dan, dugih 45 godina s istom strašću radi svoj posao, čak i na skretnicama koje više nisu u funkciji.

I tako svaki dan, gotovo pola stoljeća. Čeka svaki vlak, posebnim uljem podmazuje skretnice.

- Skretnice mažemo dva možda i više puta, ako je kiša, normalno sapere ovu mast onda nekad možemo po četiri, pet puta, kaže skretničar Pajo Pajić.



A jednom mjesečno i one, koje, otkad više nema teretnog prometa, nisu u funkciji.

- Da ne bi sve to koroziralo, da ne bi to zahrđalo, dolazi nam recimo svake godine kemijski vlak koji tamo šprica te kolosjeke onda to mora bit sve skupa u funkciji, kaže.

U funkciji je i stroj, star cijelo jedno stoljeće, bez kojega se ni danas ne može. A poslu pomaže i posebna telefonska linija.

- Taj telefon je povezan s tom žicom između tu mene i prometnog ureda, znači nema brojeva. Takav još jedan telefon imamo kod Veslačkog kluba, tamo di podmazujem skretnice, to su ta tri telefona koji su međusobno povezani, objašnjava.

Istra nije željeznički povezana s ostatkom zemlje. A promet je iz godine u godinu sve rijeđi.

- Nekad smo imali posla preko glave, znači nisam mogao mrdnit. Ja sam radio u skladištu, ono baš posla je bilo. Cijela Istra se snabdjevala željeznicom, prisjeća se.

Spas bi bio željeznički tunel kroz Učku, ali Pajo ne gubi dobro raspoloženje.