Svjetske metropole iz ptičje perspektive

Godinama posvećen i fasciniran svjetskim metropolama, energičnim i dinamičnim životom velikih gradova, akademski slikar Nenad Vorih, neumorno za njima traga te i dalje pronalazi nove vizure vrijedne prikazivanja.

On ne izlaže često, pa njegova izložba u Zagrebu zaslužuje pozornost - kao još jedna metafora užurbanog života u ovom digitalnom dobu. 

Zahvaljujući naknadno projektiranom šiljku, Chryslerov neboder iz 1930. bio je najviša zgrada na svijetu punih 11 mjeseci dok ga s trona nije svrgnuo Empire State Building. Otad je izgrađen niz viših nebodera, a natjecanje se do danas nastavlja diljem svijeta.

Takva ljudska i ekonomska ekspanzija, kao i šume nebodera koje ju simboliziraju - stalni su motivi slikara Nenada Voriha.

- Visoko urbani megalopolisi gdje dominira moderna arhitektura – to su ambijenti koji za mene personificiraju današnji svijet ili neki naš potpis na ovoj Zemlji, kaže Vorih.

Urbane pejzaže New Yorka, Chicaga, Singapura, Hong Konga i drugih svjetskih metropola slikar često prikazuje iz dramatične, ptičje perspektive.

- Jedna ideja koja se iza toga skriva je ono što mi danas jesmo kad uzmemo miša i kad vladamo digitalnim svijetom. To je pozicija iz koje mi možemo manipulirati tim svijetom, ocjenjuje Vorih.

Dinamični, ekspresivni gradovi Nenada Voriha nikad ne spavaju - noć je samo kulisa za blještave intenzivne boje u pokretu, iz kojih gotovo prodire buka gužve.

Vorih ne slika realistične vedute, već se arhitektonskim obrisima koristi kao paus papirom, a zapravo prenosi doživljaj suvremenog velegrada - do kraja godine u Galeriji Erdeljac.