Slikovnice i udžbenici za nadarenu djecu

Profesor fizike na zagrebačkom PMF-u, Nikola Poljak, jedan je od  30 najpametnih ljudi na svijetu, prema rezultatima Mense, udruge koja okuplja natprosječno inteligentne osobe. Njegov kvocijent inteligencije iznosi čak 183. Osmislio je slikovnice koje će darovitima poput njega pomoći da razviju svoje potencijale. Njegovim tragom mogli bi i neki od 14 tisuća darovitih učenika koliko ih prema procjenama ima u Hrvatskoj.

Tomislav je učenik 7. razreda i ove godine je osvojio treće mjesto na državnom natjecanju u matematici.

- Radio sam neke zadatke i matematičke stvari koje se rade u srednjoj školi, čak i na fakultetu, kazao je, a njegova majka Nada Vlajnić dodaje da je  primijetila kako Tomislav vrlo dobro logički slaže stvari, posebno u matematici.

I Tenin najdraži predmet je matematika iz kojeg ima dodatnu radnu bilježnicu.

- To mi je zanimljivo, jer na primjer prije nekog ispita mogu još malo dodatno vježbati. Imamo zadatke i u udžbeniku, ali ovo mi je malo zanimljivije i teže, kaže Tena.

I Tomislav i Tena darovita su djeca. U Hrvatskoj je ovakvih učenika oko 14.000. Za njih zasad postoje udžbenici samo iz matematike i to od 5. do 7. razreda.

- Udžbenik za darovite učenike zapravo je vrlo sličan redovnom. Razlika je u tome što se na kraju nastavne cjeline nalaze dodatni zadaci koje učenici rješavaju, rekla je profesorica matematike Elma Đaferović u zagrebačkoj OŠ Kajzerica. Tomislav Goldin, psiholog u zagrebačkoj OŠ Remete, istaknuo je da su učenici dobro reagirali i da sada imaju bitno više materijala koji ih mogu zaokupiti. 

Koliko je važno da učenici razumiju udžbenike, zna i znanstvenik Nikola Poljak, jedan od najinteligentnijih ljudi na svijetu. Odnedavno je i autor slikovnica kojima fiziku približava najmlađima.

- Činjenica da darovita djeca dobijaju specijalizirane udžbenike je izvrsna. Kada sam ja bio u osnovnoj školi, mučio sam se s time. Postojala je jedna mala žuta knjižica u kojoj su se nalazili neki zadaci koji su bili nama darovitijima interesantniji, kaže prof. Poljak.

Djeca već u ranijim godinama pokazuju darovitost. Da bi razvila svoj puni potencijal, potrebna im je sustavna podrška.