Ovogodišnji festival filmova o ljudskim pravima - Human Rights Film Festival (HRFF) - počeo je u nedjelju na virtualnoj adresi nekadašnjeg domaćina Kina Europa, www.kinoeuropa.hr, gdje gledatelje očekuje tjedan dana besplatnih projekcija.
Ovogodišnji festival filmova o ljudskim pravima - Human Rights Film Festival (HRFF) - počeo je u nedjelju na virtualnoj adresi nekadašnjeg domaćina Kina Europa, www.kinoeuropa.hr, gdje gledatelje očekuje tjedan dana besplatnih projekcija 15 recentnih i zapaženih igranih i dokumentarnih filmova.
Na platformi su objavljene sve infomacije o filmovima iz programa, koji će biti dostupni za gledanje cijelo vrijeme trajanja, do
13. prosinca u ponoć.
Filmski i popratni program u cijelosti će se održati online, uz vizual autora
Igora Hofbauera, glave s maskom kojoj je, rekao je direktor festivala
Petar Milat na otvorenju iz improviziranog studija u
Klubu MAMA, ‘puna kapa svega’ u ovoj napornoj i teškoj godini.
- Naš je festival podjednako kulturno dešavanje, platforma i javni forum za promociju ljudskih prava u Hrvatskoj, kojega uvijek pokušavamo napraviti kao mjesto refleksije, predaha, pogleda koji će biti smiren i omogućiti da mnoštvo, često kontradiktornih, fenomena oko nas, sagledamo iz perspektive koja će biti drukčija i koja će poticati marginalizirane pristupe i poglede, rekao je.
Milat kaže kako je ovogodišnji festival manji u obujmu nego prošlih godina, ali su ponovno uspjeli publici, ovaj put s područja čitave
Hrvatske, napraviti dostupnim najbolje i najvažnije od tekuće filmske godine.
Po njegovim riječima, istaknule su se teme transrodnih osoba i reproduktivnih ženskih prava te migracije i migranata ‘koje dovode u pitanje svaki mogući koncept normalnosti, ne samo zazivajući novu normalnost, nego i samu poželjnost normalnog kao stanja.’
Pozvao je gledatelje da budu blagonakloni ukoliko dođe do tehničkih poteškoća u projekcijama jer je i njima sve to novina.
Igor Marković, koordinator programa, najavio je da će se uz tradicionalni filmski program organizirati popratni, diskurzivni program, sa suradnicima i partnerima iz organizacija civilnog društva.
- Iako ove godine nije izgledalo da će se stvari dobro odvijati, imamo 15 govornih programa vezanih uz najaktualnije i najznačajnije teme, prije svega pitanja ljudskih prava u vrijeme pandemije, potom prosvjeda u
Poljskoj i
Bjelorusiji, a veći segment će biti posvećen ženskim pravima, s posebnim naglaskom na reproduktivna prava, kaže Marković.
Programe se može pratiti
uživo na Facebook stranici festivala, gdje će se objaviti njihova satnica, a očekuju se predstavnici bjeloruske opozicije, pučke pravobraniteljice, gošće iz Poljske.
- S obzirom na to da kafići ne rade, provedite vrijeme slušajući pametne ljude, posebno žene, ostanite kod kuće i čuvajte se dok sve ovo ne prođe, poručio je Marković.
O filmskom programu 18. Human Rights Film Festival govore direktor i selektor
Petar Milat, redatelji
Ivan Ramljak ('O jednoj mladosti'),
Jonathan Perel ('Korporativna odgovornost') i
Marko Grba Singh ('Tesaurus') te
Lina Gonan koordinatorica izdavaštva
Multimedijalnog instituta koja je posebno istaknula filmove o jakim protagonistkinjama i borkinjama:
Iz programa se ističe nekoliko filmova, počevši od
Male djevojčice francuskog redatelja
Sébastiena Lifshitza, o transrodnom sedmogodišnjem djetetu, koji se u mnogočemu podudara s poetikom i politikom Human Rightsa.
Tu je i
Notturno, novi film istaknutog dokumentarista
Gianfranca Rosija, lijepo snimljeni kaleidoskop o životu napaćenog i istraumatiziranog
Bliskog istoka, gdje se pojam doma i domovine dovodi u pitanje.
Program donosi i film prvog direktora Human Rightsa
Ivana Ramljaka,
O jednoj mladosti, u kojem redatelj uz pomoć fotografija i video materijala rekonstruira život svog prerano preminulog prijatelja, ali i govori o generaciji ljudi koja je odrasla i stasala s HRFF-om.
Film
Nikad rijetko ponekad uvijek američke autorice
Elize Hittman, koji će se ipak prikazati tek kad se ponovno otvore kina, govori o abortusu te je istodobno dokument svakodnevice trumpovske
Amerike.
Popratni program počinje u ponedjeljak, 7. prosinca, s temom ‘(Ne)ravnopravnost žena u kršćanskim denominacijama’ u okviru koje će se razgovarati koliko Crkva može biti autentična ako uloge žena u Crkvi tumači kroz patrijarhalnu tradiciju.
Slijedi film
Ovo je moje vrijeme Scotta Kirschenbauma koji osvještava porođaj kao feministički, osnažujući i revolucionarni događaj nakon čega će se upriličiti diskusija
udruge Roda.
Pogledajte prilog iz
Vijesti iz kulture: