Prvi put u povijesti institucije, Kunsthalle vodi kolektiv - i to ženski kolektiv koji nije s njemačkog govornog područja, već iz Zagreba. Simbolično, na Međunarodni dan žena, ondje je otvorena njihova prva izložba - ‘…o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru’.
Prvi put u povijesti institucije, Kunsthalle vodi kolektiv - i to ženski kolektiv koji nije s njemačkog govornog područja, već iz Zagreba. Simbolično, na Međunarodni dan žena, ondje je otvorena njihova prva izložba - ‘…o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru’.
Kunsthalle jedna je od najvažnijih bečkih institucija za suvremenu umjetnost, koja raspolaže s dva prostora u samom centru Beča - paviljonom na
Karlsplatzu i zgradom u središtu
Museumsquartiera.
Hrvatski kustoski kolektiv WHW je preuzeo prestižnu ravnateljsku poziciju u bečkom Kunsthalleu ljetos, a na svjetskoj sceni pozornost su privukle još 2009. godine kada su bile kustosice
Isanbulskog bijenala.
Prvim izložbenim projektom u Kunsthalleu naše su kustosice najavila programski smjer svojeg petogodišnjeg mandata: Važno nam je da naše djelovanje u Kunsthalleu bude neka vrsta nastavka našeg 20-godišnjeg rada u
Zagrebu. Kao i ranije, zanima nas umjetnost koja je osjetljiva i koja se stalno osvrće na društvene i političke okolnosti i radi na tomu da bude prostor imaginacije u kojem gledamo prema boljem sutra, pojašnjava članica kolektiva WHW
Sabina Sabolović.
WHW-ovka
Ivet Ćurlin nadovezuje se ističući da im je, također, bitno da institucija bude međunarodno relevantna: No, isto tako nam je jako važno da bude ukotvljena u bečku situaciju, da kad dođete ovdje, da vam bude jasno da je to program koji je napravljen za ovaj grad u ovom trenutku, kaže Ćurlin.
Beč: otvorena prva izložba kustoskog kolektiva WHW
Na ljestvicama najboljih svjetskih gradova za život, Beč je godinama na prvom mjestu, a upravo je propitivanje koncepta ‘dobrog življenja’ danas polazište velike izložbe
‘…o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru’.
Naziv izložbe citira libanonskog autora
Bilala Khbeiza, koji piše po čemu se razlikuju snovi ljudi s globalnog juga i onih sa zapada, po čemu kruh, vino, auti, sigurnost i mir definiraju ideju ‘dobrog života’ nedokučivog u velikom dijelu svijeta.
- Kruh, vino, auti, sigurnost i mir za nas, kao i za njega kad je to pisao, predstavljaju ideju dobrog života. Ideja je to koja je dugo vladala umovima svih nas, a to je da će se mogućnosti da su svi siti, da svi imaju sigurnost i mir, proširiti na cijeli svijet i da je kapitalizam motor koji će nam to donijeti. Danas se ta ideja pokazuje stvarno neodrživom, objašnjava
Nataša Ilić iz kolektiva WHW.
Četrdesetak umjetnika i umjetničkih kolektiva iz cijeloga svijeta- Rad ‘Glave’ kritički pristupa predstavnicima teorije i povijesti ideja koje su oformile ekonomske i političke sustave današnjice - majkama i očevima neoliberalnog kapitalizma, napominje umjetnik
Andreas Siekmann.
Umjetnica
Vlatka Horvat, pak, ističe: Izložila sam rad na kojem su u jednom, zapravo nesigurnom, stanju izbalansirani različiti predmeti koji imaju to svojstvo mobilnosti. Oni su na rubu pada, međutim, ne padnu. I to je i metafora za naše društvo, za svijet u kojem živimo - sve nekako skoro da padne, a opet sve je u tom nekom stanju provizorne stabilnosti, kaže Horvat.
- U performansu na otvorenju izložbe kombinirao sam fragmente nedavnih medijskih napisa - o požarima u
Australiji,
koronavirusu - i pokušao dočarati stanje konstantne pripravnosti i anksioznosti koje svi osjećamo u suvremenom trenutku, izjavio je za
Vijesti iz kulture umjetnik
Tim Etchells.
Radom 'Magic Cube' predstavila se umjetnica
Adji Dieye: Bavim se utjecajem reklamne industrije na javnost u zapadnoj
Africi - propitujem kakvi se klasni i rodni identiteti proizvode i izvode u njezinim formatima, napominje Adji Dieye.
Otvorenje u Kunsthalleu pokazalo je koliko su Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić i Sabina Sabolović napravile u dosadašnjem radu. Došlo ih je podržati mnogo umjetnika, kustosa, suradnika - prijatelja, mnogi od njih iznimni su akteri svjetske kulturne scene.
- WHW je jedan od najutjecajnijih kolektiva na svijetu, koji je napravio veliku karijeru na međunarodnoj sceni. To što vode Kunsthalle, znači neizmjerno mnogo za kulturni život grada Beča i itekako podiže njegovu kvalitetu, poručila je savjetnica za kuturu i znanost grada Beča
Veronica Kaup-Hasler.
Međunarodno uspješan
WHW u novim, bečkim uvjetima može još glasnije postavljati važna pitanja, kojima se od kraja
1990-ih sustavno bavi u
Hrvatskoj.