Sarajevski filmski festival ga je odbio, ali prikazan je u New Yorku i Parizu, dobio je čak i nagrade. Što je to u dokumentarnom filmu 'Kamen' tako dramatično neprihvatljivo, osim što je izazvao bijes Emira Kusturice?
Sarajevski filmski festival ga je odbio, ali prikazan je u New Yorku i Parizu, dobio je čak i nagrade. Što je to u dokumentarnom filmu 'Kamen' tako dramatično neprihvatljivo, osim što je izazvao bijes Emira Kusturice?
Svoj deveti rođendan, uz brojna događanja, zagrebački
Muzej suvremene umjetnosti prošle je subote proslavio i projekcijom jednog doista nevjerojatnog dokumentarnog filma.
Naslov mu je
'Kamen', autorica mu je priznata francuska umjetnica
Florance Lazar, pa iako je snimljen još 2014. godine, prvi put prikazan u
Trebinju, a ove godine i na
58. Annalu u
Poreču – široj javnosti posve je nepoznat.
Dokumentarac 'Kamen' zabilježio je brisanje i falsificiranje povijesti. Otkrio kako je na mjestu nekadašnjeg sportskog centra u
Višegradu, na kojemu je srpska vojska silovala, mučila i ubijala ljude, niknuo
Kamengrad, ili
Andrićgrad - i to prema zamisli spomenutog redatelja Emira Nemanje Kusturice, uz pripomoć
Dodikove Republike Srpske.
Sve je u tom Andrićgradu lažno, počevši od kamena s porušenih bošnjačkih kuća u Trebinju, do samog arhitekta.
Pogledajte reportažu emitiranu u emisiji
Pola ure kulture, koju osim srijedom na
HRT1 možete pronaći i na
multimedijskoj usluzi HRTi: