Nosač zvuka 'Hrvatska umjetnička solo popijevka', kojeg su snimile Nataša Antoniazzo i Mia Elezović, u izdanju njemačke kuće 'Bella Musica' i u distribuciji Naxosa, prvo je predstavljanje takvog materijala na svjetskoj sceni.
Nosač zvuka 'Das Kroatische Kunstlied - Hrvatska umjetnička solo popijevka', kojeg su snimile mezzosporanistica Nataša Antoniazzo i pijanistica Mia Elezović, u izdanju njemačke diskografske kuće 'Bella Musica' i u distribuciji Naxosa, prvo je predstavljanje takvog materijala na svjetskoj diskografskoj sceni.
Album sadrži umjetničke solo popijevke 19. stoljeća i moderne, a program je odabran u suradnji s akademkinjom
Koraljkom Kos, muzikologinjom koja je jedan od najvećih autoriteta i poznavatelja te vrste glazbene literature u Hrvatskoj.
Umjetnica Nataša Antoniazzo ima divan dar da stvari vidi na nov način - u popijevkama je našla 'novi sloj', posebice u Zajčevom 'Viru' - i ima smisla za dramatične akcente, humor i liriku tako da je otvorila široku lepezu emocija, ističe akademkinja Kos koja se nada da će i drugi umjetnici posegnuti za još neotkrivenim biserima hrvatskih skladatelja.
Nosač zvuka sadrži 16 pjesama hrvatskih skladatelja - počinje popijevkom Ferde Livadića 'Kamena djeva' na stihove Antuna Mihanovića, slijede skladbe Ivana Padovca, Vatroslava Lisinskog, Franje Krežme, Ivana pl. Zajca i Dore Pejačević, a završava s tri popijevke Blagoja Berse. Popratna knjižica uz CD donosi i originalne tekstove uglazbljenih pjesama, od kojih su neke na hrvatskom, a neke na njemačkom jeziku.
Antoniazzo i Elezović prve su koje su na svjetskoj diskografskoj sceni kronološki predstavile hrvatske skladatelje 19. stoljeća i moderne s takvim antologijskim presjekom, istaknuto je na nedavnom predstavljanju izdanja u Zagrebu.
Svjetsku distribuciju albuma preuzela jedna od najvećih svjetskih tvrtki te vrste - Naxos te je od kraja siječnja dostupan na svjetskoj diskografskoj sceni ozbiljne glazbe i na najvećim internetskim platformama.
U 'Bella Musici' bili su jako zadovoljni njihovim ranijim albumom pa su hrvatskim umjetnicama ponudili daljnju suradnju:
Kad sam im predložila solo popijevke hrvatskih skladatelja, odmah su bili zainteresirani jer tako nečeg na tržištu nema pa su pretpostavili da će takav album privući i pažnju muzikologa, osobito nakon što je Hrvatska postala članica Europske unije, napominje Nataša Antoniazzo.
CD 'Das Kroatische Kunstlied - Hrvatska umjetnička solo popijevka' objavljen je pod etiketom Antes Edition, koja je namijenjena promoviranju mladih umjetnika i posebnih projekata poput ovog, spomenute tvrtke, i to je drugi puta da Antoniazzo i Elezović surađuju s tom njemačkom izdavačkom kućom.
Prvi zajednički CD objavile su 2016. u istoj ediciji pod nazivom 'Mignon' s njemačkim umjetničkim solo popijevkama, Liedom, Taj album izbor je solo popijevki koje su Beethoven, Schubert, Schumann, Liszt, Čajkovski, Wolf i Berg skladali na pjesme Johanna Wolfganga Goethea koje veliki pisac u svom romanu Godine naukovanja Wilhelma Meistera stavlja u usta djevojke koja utjelovljuje sve čežnje, snove i ideale romantizma.
Dugogodišnje suradnice Nataša Antoniazzo i Mia Elezović u svakoj prilici promoviraju hrvatsku glazbenu baštinu, pa su tako predstavljale hrvatsku umjetničku solo popijevku i u komornim koncertnim dvoranama Berlina, Madrida, Barcelone, Frankfurta...
Glazbeni producent novog CD-a je
Vanja Lisjak, ton-majstori su
Alan Šnajder i
Božidar Pandurić, a masteriran je u
Studiju 45.
Pijanistica Mia Elezović priznala je da je u snimanju albuma bilo i 'turbulentnih razdoblja', ali da su im takve epizode pomogle da sazriju, kroz glazbu i razgovor:
Osim toga, producent nas je vodio slobodno pa smo se mogle izražavati i varirati što nas je dalje inspiriralo, pa i kroz samo snimanje, rekla je Elezović.
To vrijedno izdanje već je naišlo na sjajne kritike u njemačkim medijima, a više o tom projektu poslušajte u
snimci emisije Putovi hrvatske glazbe i pogledajte u priči
Vijesti iz kulture: