Vjerojatno je jedinstven slučaj stupanj Kafkine nepoznatosti za života u odnosu na razinu ugleda nakon smrti – Franz Kafka je poput književnog van Gogha: suvremenici su ga smatrali regionalnim autorom, a danas je klasik.
Vjerojatno je jedinstven slučaj stupanj Kafkine nepoznatosti za života u odnosu na razinu ugleda nakon smrti – Franz Kafka je poput književnog van Gogha: suvremenici su ga smatrali regionalnim autorom, a danas je klasik. Čime nas sve to Kafka zbunjuje i zašto zapanjujuće u njegovim djelima ne zapanjuje nikoga od njegovih likova?
Kafkin paradoks: opsegom malen opus, a značenjem golem, stane u jedan svezak srednje debljine, a literatura o njemu ispunjava posebne odjele velikih knjižnica. Je li i to jedna kafkijanska situacija? Zašto tako često u svakodnevnom životu kažemo - ovo je kafkijanska situacija? Kako je od Kafke nastao taj pridjev kafkijanski, koji je u naše vrijeme poprimio mitske razmjere? Zašto vjerojatno nijedan pisac nakon
Shakespearea nije bio toliko tumačen i stavljan u ladice kao Franz Kafka? Zbog čega se njegovo djelo tako opire tumačenjima, te kako su klasici uvijek na neki način i proroci?
Odgovore na ta pitanja zna germanistica
Milka Car, koju smo ugostili u aktualnom izdanju emisije
Što je klasik?, koju osim na
HRT3 možete pogledati i na
usluzi HRTi.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!