U splitskom HNK sinoć je premijerno izvedena adaptacija klasika Tennesseeja Williamsa "Mačka na vrućem limenom krovu". Postavljena je u režiji mladog i nagrađivanog srbijanskog redatelja Juga Đorđevića, njegovom debiju na nekoj od hrvatskih pozornica.
Redatelj se trudio u fokus staviti zlatni primjer patrijarhalnog uređenja juga.
- Što bi to danas bilo u Hrvatskoj, prije svega, ali zapravo i Europi, ali ne mislim da se to mnogo razlikuje. Mi smo došli do nekog imenitelja, to jeste to patrijarhalno uređenje koje svaki jug, pogotovo jug, živi i danas, govori redatelj Jug Đorđević.
U središtu je pozornosti Brickov, više nego prijateljski i za druge problematičan odnos s pokojnim Scipperom, koji se razotkriva kroz odnose s drugim likovima, za razliku od glasovitog filma.
- Tekst je puno žešći, puno intenzivniji, drama je puno veća, ti likovi su punokrvniji, tako da, ja se nadam da ćemo bar dio toga mi prenijeti, kaže Goran Marković "Brick".
Brickova supruga Margaret, premda odgovorna za Brickovo odavanje piću, na sve načine pokušava održati privid sretnog braka.
- Megi pristaje na laž, uzima laž kao smirujuće sredstvo, sve u službi kako bi izvukla Bricka iz neke letargije, svi oni vole kopati po tuđim bolnim mjestima kako bi nekoga probudili i privukli na svoju na svoju stranu, pojašnjava Katarina Romac "Margaret".
Na sceni, koju su kroz didaskalije objašnjavali članovi posluge, nevidljivi za glumce, pokušala se dočarati atmosfera patrijarhalnog juga u kojemu tata, premda na samrti, još odlučuje o svemu.
- Neznanje o smrti je blagodat, čovjek nema tu blagodat, on je jedino živo biće koje ima pojma što je to smrt i to je nešto što ga muči, a valjda i sve nas, govori Trpimir Jurkić "tata Pollock".
Drama silnih i neobuzdanih emocija o rasapu obitelji američkoga Juga, publiku je dojmila.
Splitski HNK ovom je dvoipolsatnom adaptacijom, klasiku Tennesseeja Williamsa o prolaznosti, smrti i utjecaju toga na likove, pokušao udahnuti nov život.