Dva dosad nepoznata djela slavnog Pabla Picassa s početka 20. stoljeća - ulje na platnu Žena i gitara i kolaž ‘Mandolina i gitara’ izložena su u ponedjeljak navečer u zagrebačkom Muzeju Mimara, na izložbi ‘Otkrivajući remek djela’.
Dva dosad nepoznata djela slavnog Pabla Picassa s početka 20. stoljeća - ulje na platnu Žena i gitara i kolaž ‘Mandolina i gitara’ izložena su u ponedjeljak navečer u zagrebačkom Muzeju Mimara, na izložbi ‘Otkrivajući remek djela’.
Izložba je i uoči svog otvorenja izazvala veliko zanimanje javnosti, ponajviše zbog pitanja o tome jesu li djela originali ili nisu, pa je i samo otvorenje iskorišteno da stručnjaci koji su proteklih dvadesetak godina radili na njima progovore o tome.
- Ekskluzivno: prvi smo snimili nikad viđenog PicassaVladan Desnica, s Prirodoslovnog laboratorija Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, predstavio je postupke provedene na slikama, od fizikalno-kemijskih analiza i infracrvenih snimaka do spektroskopije.
Po njegovim riječima, provedene analize i identificirani pigmenti odgovaraju radovima Pabla Picassa iz navedenog vremenskog perioda i u suglasnosti su sa znanstvenim istraživanjima radova iz tog perioda, pa se može reći da se vrlo vjerojatno radi o autentičnom Picassu.
- Kod Picassa znamo koliko je volio eksperimentirati, nabavljao je boje iz različitih područja što nam otežava analize, ali im daje i dodatni izazov i zabavu, ustvrdio je.
Američki kipar hrvatskog podrijetla
Nick Kačić Miošić, koji već desetak godina proučava ta Picassova djela s historiografskog aspekta, predočio je svoje istraživanje kolaža za koji kaže da je kod Picassa predstavljao žurnal njegova života.
- Svaki komad papira, isječak iz novina, notni zapis, pažljivo je čuvao i lijepio, to je bio njegov život, a tako smo i otkrili da je kolaž posvetio svojoj ljubavnici
Lili, rekao je.
Kačić Miošić je istaknuo kako se ‘nastavno na njihov višegodišnji znanstveni i historiografski rad može sa sigurnošću reći da su to autentična djela Pabla Picassa’.
Ravnateljica: Izložba kao primjer za način pripreme sličnih projekata
Lada Ratković Bukovčan, ravnateljca Muzeja Mimara, rekla je da ‘susresti se s Picassovim djelima znači susresti se s temeljnicama od nemjerljivog značenja za zahuktalu umjetnost 20. stoljeća’.
Smatra kako izložba u Mimari ima više značenja, među ostalim predstavlja prezentaciju brojnih znanstvenih postupaka i analiza, pigmenata, mišljenja grafologa i povjesničara umjetnosti, što joj daje i ‘edukativnu znanstvenu širinu’ koja može biti poticaj za način priprema budućih sličnih projekata.
Dodala je da je imala sreću poznavati i surađivati s donatorom
Antom Topićem Mimarom i iz njegova života vidjeti kako vrhunsko ostvarenje može izniknuti iz takve predanosti umjetnosti.
- Upravo je ovaj muzej utemeljen na sjajnom fundusu, zbirci donatora pa pustimo da i ova djela budu prezentirana u nekoj od budućih nezaobilaznih zbirka umjetnina, napomenula je.
Picassova djela izložena su, uz posebno osiguranje i uvjete, u
Kolekcionarskoj sobi Muzeja Mimara, u koju su posjetitelji na otvorenju ulazili u skupinama. Mogu se razgledati do
29. prosinca.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!