09:07 / 21.07.2021.

Autor: Vijesti iz kulture/Hina/V.M./HRT

Na Sustipanu izvedena prva baletna premijera Splitskog ljeta

"Migracije"

"Migracije"

Foto: Vijesti iz kulture / HRT

Prva baletna premijera 67. Splitskog ljeta, nastavak je prošlogodišnjeg neoklasičnog baleta "Venatus", solista splitskog Baleta i koreografa Aarona Koka. 

U drugoj samostalnoj autorskoj večeri, uz "Venatus" s novom postavom i nekim izmjenama Kok predstavlja svoj novi koreografski uradak "Migrations" o iskušenjima i izazovima kroz koje prolaze ljudi koji se doseljavaju u sasvim nove, strane im kulture.

- U "Venatusu" sam se htio fokusirati na fizikalnost i muzikalnost, dok sam u drugom dijelu, "Migracijama", pokazao kako se ljudi asimiliraju u društvo. Prikazao sam emocije, sve oko nas, i vidjet ćemo koje će osjećaje atmosfera u baletu u nama pobuditi, izjavio je Aaron Kok za naše Vijesti iz kulture.


Prvakinja Baleta HNK Split Eva Karpilovska rekla je da rad bio jako zahtjevan.


- No, navikli smo da moramo raditi tutta forza i drago mi je da smo dobili priliku iskazati ovu priču o našem tijelu, rekla je Karpilovska.


Kostimografiju potpisuje Maja Peruzović, oblikovatelj svjetla je Branimir Bokan, oblikovatelj tona Petar Ivanišević, a glazbena voditeljica i skladateljica intermezza Irina Nikolenko.

Dvodijelna baletna premijera


Prvi dio baletne premijere - "Venatus" izveden je prije godinu dana u sklopu trodijelne baletne večeri, a na sustipansku se pozornicu vratio bogatiji za solo koji je izvela Matea Milas, dok će u srijedu navečer u repriznoj izvedbi to biti Nozomi Miura.


Inspiriran glazbom mladoga poljskog skladatelja Szymona Brzoske, Kok je u prvi plan stavio tjelesnost i muzikalnost plesača smišljeno izostavljajući priču.


U splitskome HNK-u istaknuli su da "Venatus" ima sve tradicionalne elemente bijeloga baleta kao što su pas de deux, solo i corps de ballet finale podređene glazbi poljskoga skladatelja. Odstupanje od tradicije očituje se pak u minimalističkom dekoru i kostimima, kako bi fokus ostao na plesačima i glazbi, kao stalni podsjetnik publici da je balet umjetnost sama po sebi.


Drugi dio baletne premijere, "Migrations", izvodi se na glazbu predstavnika ruskoga minimalizma Kirilla Richtera. Balet pokušava govorom glazbe i tijela odgovoriti na pitanja kako se uklapamo u društvo, prilagođavamo rutinama i kulturi koja nas okružuje. Kako su objasnili u splitskome HNK-u, polazeći od vlastita iskustva, Aaron Kok istražuje priče i izazove kroz koje prolaze migranti, a iz pokreta se rađaju slike koje istražuju osjećanje bivanja različitim od okoline te želje za prilagođavanjem.


Na sceni su se izmijenjivale dvije postave plesača, solista i članova ansambla Baleta HNK Split - Matea Milas, Nozomi Miura, Ingeborg Hendrikx, Yezi Jung, Anastasiia Boiko, Jurgen Rahimi, Aubin Le Marchand, Yuto Mutai, Daniel Hoek, Hazuki Tanase, Eva Karpilovska, Hyejin Kim, Minori Nakayama, Demelza Lesage, Aaron Kok, Ivan Boiko, Jurgen Rahimi, Daniel Erchov Zayas, Ania Bartkowski, Isaiah Maness, Tiri Berger i Lien Geslin-Vick.


Aaron Kok rođen je 1995. u Sydneyu u Australiji. Baletno obrazovanje počeo je na McDonald College Performing Arts u Sydneyu, a nastavio 2012. u Nizozemskoj na Dutch National Ballet Academy. Za vrijeme školovanja plesao je razne solističke uloge te se nakon diplome 2015. pridružuje poznatoj nizozemskoj plesnoj akademiji Introdans.


Početkom 2017. dolazi u angažman Baleta HNK Split predstavljajući ga u najboljem svjetlu i izvan matične pozornice na uglednim međunarodnim manifestacijama (Benefiz Gala u Munchenu, Tanzwoche Dresden i dr.). U splitskom kazalištu tumačio je velike uloge u 14 suvremenih, klasičnih i neoklasičnih baletnih predstava.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!