Premijera barokne opere Didona i Eneja Henrya Purcella u čaroliji scensko-glazbene izvedbe zaživjela u riječkom HNK Ivana pl. Zajca.
Premijera barokne opere Didona i Eneja Henrya Purcella, pod ravnanjem maestra Tomislava Fačinija i u režiji mlade finske kazališne redateljice i glumice Mirve Koivukangas, u čaroliji scensko-glazbene izvedbe zaživjela u riječkom HNK Ivana pl. Zajca.Već s prvim taktovima i prizorom Didone same u palači, uranjamo u snažnu i osjećajnu ljudsku dramu kroz vrlo živu sliku scenski pamtljivu, glazbeno čisto obojanu i emotivno vrlo prepoznatljivu. Noćna mora Didone koja mora biti snažna vladarica, a istovremeno krhka i zaljubljena žena u okruženju koje joj i povlađuje ali i želi zlo.
Zanimljivo postavljen maleni gudački orkestar, podignut i otvoren pogledu gledatelja uz maestra Fačinija kao osebujnog znalca barokne glazbe u svojstvu dirigenta i čembaliste, a glazbenici pretežno mladi.
Scenografija
Paole Lugarić plijeni pažnju jednostavnošću i simbolikom, a kostimi
Manuele Paladin Šabanović doprinose čaroliji čudesnog svijeta priče. Sve je to sjajno podcrtano uigranim scenskim pokretom i plesnim dijelovima koji prate ritmičnu partituru.
Redateljica Mirva Koivukangas razigrala je svaki segment priče, pretvarajući antički rukopis u savršeno prepoznatljiv tekst univerzuma – moć, ljubav, unutrašnja borba i strah kroz metaforičke slike.
Sopranistica
Morana Pleše, inače članica riječkog zbora Opere, čisto je i muzikalno odigrala dva lika –
Belindu i
Prvu vješticu, uz nju su vrlo dobre bile
Ana Majdak kao
Druga žena i
Iskra Stanojević kao
Druga vještica, a glumački i glasovno, snažno se na sceni nametnula mezzosopranistica
Sonja Runje kao opaka
Čarobnica.
U ulozi Eneje predstavio se tenor
Marko Fortunato kojemu je registar ove uloge upravo ono što odgovara boji i pokretljivosti njegova glasa. Didonu je u svoj ljepoti baršunastih, snažnih dubina i kristalnih visina prikazala izvrsna mezzosopranistica
Ivana Srbljan koja je svoje strahove, boli ali i svoju odlučnost scenski iskreno i duboko osjećajno odigrala, osvojivši svojom krhkom pojavom i snažnom interpretacijom publiku.
Druga barokna opera na riječkim daskama, utrla je čist put za neka nova, do sad neizvedena barokna djela, koja imaju sve više i mladu, zainteresiranu publiku.
Poslušajte
osvrt Glorie Fabijanić Jelović i pogledajte reportažu iz
Vijesti iz kulture:
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!