16:37 / 01.02.2021.

Autor: Vijesti iz kulture/HRT

Premijera slavnog baleta u dosad neviđenoj izvedbi

'Labuđe jezero', HNK Split

'Labuđe jezero', HNK Split

Foto: Matko Biljak / HNK Split

Naslovi prodaju novine, a u kazalište privlače publiku. Dovoljno je spomenuti 'Carmen' ili, primjerice, 'Labuđe jezero' pa da sve ulaznice planu u trenu. No problem nastaje kada kultno operno i baletno djelo redatelji pred nas donesu u novom ruhu, prilagode ga modernom dobu i daju mu novi smisao. 

Kako je to napravila ekipa Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu zabilježile su Vijesti iz kulture:

Dok je zagrebačka 'Carmen' potkraj prošle godine podijelila publiku i kritiku, na novom je testu splitski Balet koji je pod vodstvom portugalskog koreografa, Daniela Cardosa u Hrvatskom narodnom kazalištu izašao iz klasičnog okvira bijelog baleta i prikazao ga na način na kakav nismo bili naviknuti.


Čovjek u invalidskim kolicima na početku baletne predstave na bezvremensku glazbu Petra Iliča Čajkovskog zaista je neobičan početak 'Labuđeg jezera', no koreograf Daniel Cardoso zamislio je predstavu bez princa i princeze, samo ljudi. Iz originalnog baleta zadržao je crnog i bijelog labuda, izdaju i ideju o ljudskoj prijetvornosti.


- Moja je ideja bila koncept originalnog komada koji je zapravo bajka postaviti u sadašnjost i suvremeno društvo... A rezultat je mogućnost identifikacije i čini mi se da je ovo 'Labuđe jezero' bliže publici nego ono originalno, smatra Cardoso.


Daniel Cardoso

Daniel Cardoso

Foto: Vijesti iz kulture / HRT

Plesačima koji su tijekom karijere plesali uglavnom klasični balet, ovaj Cardosov bio je poseban izazov.


- Teško je jer opet je novi izazov, opet nešto drukčije. Plešeš na muziku koju već poznaješ u svaki takt, svaki ton, a moraš raditi nešto drugo; zato je neobično, a izazovi su uvijek dobri za nas, kaže 'bijela labudica' Irina Čaban Bilandžić.


Irina Čaban Bilandžić

Irina Čaban Bilandžić

Foto: Vijesti iz kulture / HRT

Plesači moraju plesati pred publikom jer ovo su opasna vremena za umjetnost.

Daniel Caroso, koreograf

Osim što su balet pripremali pod maskama, što je dodatni napor, ovaj suvremeni pristup pred njih je postavio dodatne zadatke poput govora, vikanja, plakanja…


Ulaznice za sve četiri izvedbe su rasprodane, samo stotinjak njih po predstavi, no i to je bolje nego ništa. Plesači moraju plesati pred publikom jer ovo su, kako kaže koreograf, opasna vremena za umjetnost.


Pogledajte fotogaleriju koju je na Facebooku objavio splitski HNK:

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!