13:24 / 26.05.2020.

Autor: V.M./Hina

Recentni izazovi umjetnosti u izlogu Galerije Nova

-

-

Foto: - / -

Izložba, naslovljena prema radu Mladena Stilinovića ‘Drei Tage bis zum Ende der Kunst’ koji reflektira filozofske paradokse koncepta kraja umjetnosti, referira se na recentne izazove s kojima se suočava umjetnost, a moći će vidjeti Galeriji Nova.
Izložba naslovljena prema radu Mladena Stilinovića ‘Drei Tage bis zum Ende der Kunst’ iz 2002. koji reflektira filozofske paradokse koncepta kraja umjetnosti referira se na recentne izazove s kojima se suočava umjetnost, a moći će se od 27. svibnja vidjeti u izlogu Galerije Nova.

‘Drei Tage bis zum Ende der Kunst’ završni je događaj modula WHW Akademije ‘Razgovor o drveću’ koji je unutar programa druge godine WHW Akademije vodila Ana Dević, koja je i kustosica izložbe.

Radove izlažu Vlad Brăteanu, Tin Dožić, Bianca Hisse, Neža Knez, Jolanta Nowaczyk, Gaisha Madanova, Ekaterina Muromtseva, María Luisa Sanín Pea i Ivana Tkalčić.
WHW Akademija: Druga generacija radi u izvanrednim okolnostima Kako je priopćila Galerija Nova, riječ je o sedmomjesečnom putovanju koje je bilo ‘fokusirano na pitanja otpora, otpornosti i kolektivnosti promatrana kroz motive stabala i šume kao metafore središnje linije istraživanja iz koje se granaju različite teme i umjetničke prakse zastupljene u zbirci Kontakt’.

Izložba će se svakodnevno, od 27. svibnja do 15. lipnja, moći pogledati s vanjske strane galerije, a dva puta tjedno i s vodstvom za manje grupe.

Zvučni kolaž ‘Sabor ptica’, nastao u suradnji s Ljubicom Letinić, bit će pak emitiran krajem lipnja 2020. u sklopu programa Kulturizacija na Radio Studentu.

Razvijena tijekom izolacije poziva na gledanje ‘izvana’

Izložba je ‘prvi čin’ modula, razvijena je tijekom izolacije izazvane pandemijom i kako je istaknuto, ‘poziva na gledanje izvana, iza zatvorenih vrata’. Teme dematerijalizacije i osamljenosti mogu se shvatiti ‘kao reference na brojne neoavangardne i konceptualne umjetničke prakse koje su tragale za autonomnijim načinima proizvodnje i diseminacije umjetnosti.

Uz tu povijesno umjetničko dimenziju, izložba uspostavlja odnos prema pitanjima političke ekologije, ljudskih i trans-ljudskih odnosa i materijalnosti. U širem kontekstu, izložba traži prostor za preispitivanje izolacije iz perspektive politika okoliša, izazova nejednakosti i klimatskih promjena te društvene odgovornosti umjetnosti.

Dodaje se kako je ‘drugi čin’ modula - ‘Jedan na jedan, nitko s nikim, sve u svemu’ - pokušaj da se u trenutku fizičke razdvojenosti okupimo u kolektivnoj šetnji u stvarnim i konstruiranim prostorima.

Završni čin ovoga trodijelnog programa izvedbeni je zvučni prijenos koji uranja u slojeve alegorijske poeme ‘Sabor ptica’ perzijskoga pjesnika iz dvanaestoga stoljeća Faridudina Attara (poznate po kazališnom uprizorenju Petera Brooka).

Poema govori o mističnoj potrazi ptica za znanjem i istinom, koje nakon iscrpljujuće potrage susreću svog istinskog vladara - sebe same, ali transformirane, shvaćajući da je ono za čim su tragale već bilo tu.

WHW Akademija realizira se u partnerstvu sa zbirkom Kontakt, čiji je fokus na eksperimentalnoj i neo-avangardnoj umjetnosti centralne, istočne i jugoistočne Europe od kasnih 1950-ih do danas.

Program se ostvaruje u sklopu dvogodišnjega suradničkog projekta ‘Education from Below’ osmišljenoga u suradnji s muzejima ‘The Rijksakademie van beeldende kunsten’ iz Amsterdama i ‘MACBA’ iz Barcelone.

WHW Akademija realizira se uz potporu kolekcije Kontakt / ERSTE Fondacije i Foundation for Arts Initiatives, a podupiru ju i Grad Zagreb, Ministarstvo kulture, Program Kreativna Europa Europske unije, Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Zaklada Kultura nova.

Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!